RSS

Tråkväder de luxe

14 Nov

Ja men ärligt… hur grått och tråkregnigt kan en dag bli liksom??? I morse var det ett par cm snö här – lagom, men uj så halt. Nu när jag kom hem vid 15-snåret är 98% borta och regnet piskar på. Var klar med allt vid 14-tiden så jag drog hemåt. Skönt att köra hem när det är ljust (ja så ljust det nu blir en sådan här gråvädersdag i november) Tämligen ensam på vägen och det gillar. Bara ett hållplatsarbete och det regleras med trafikljus så det löpte bra förbi. Ser att fåglarna nästan har länsat rören på frö och nötter så man borde väl fixa påfyllning. Känns dock som satt det kvittar att sticka ut näsan..

Träffade chefen idag och hon har önskemål om min hjälp fram till åtminstone 16 januari när bokslutet skall vara klart och absolut längst till sista januari. Då jag just nu inte har något annat som väntar så har jag sagt att jag hjälper dem, har ju kommit in i rutinerna nu så det rullar på och jag får ha min flexibla tid efter hur mycket jobb som finns så det funkar, samt då mina ledig fredagar. Pendlandet på denna länsväg är ju som det är, men 9 veckor till skall väl gå. Hoppas väder och väglag är på gott humör så skall det nog fixa sig. Väntar på lite andra besked då det börjar röra på sig lite smått men det vet hon om och skulle det ta fart så är det bara att jag säger till så löser de det på annat sätt. Vi är raka och ärliga med varandra och det gillar jag.

Inte alls intresserad av att ha en permanent lösning där, så mycket vet jag i alla fall. Sedan får folk tycka vad de vill. Jag tänker jobba med det jag brinner för och det är banne mig inte bokföring och ekonomi, det kan jag säga. Om jag sedan måste hinna fylla 50 innan det blir som jag vill så får det väl ta den tid det tar. Märkt att det är vådligt provocerande hos vissa när man säger att man inte tänker fortsätta om det skulle bli aktuellt. Man skall visst få andra att må bra och följa gängse regler, borden och måsten. Hur jag själv mår verkar dessa människor inte bry sig värst mycket om. Misstänker att jag gör så som många kanske skulle vilja och det är lite avundsjuka med i bilden. Lite kred vore ju på sin plats, för jag VET att jag måste dra in pengar. Så dum i bakvagnen är jag inte så att jag inte begriper det. Tur att man har några ambassadörer omkring sig som tror på en och sparkar en i häcken när man börjar tvivla på den valda vägen. Ni vet vilka ni är och ni är guld värda!

Moderskapet är på PRO-bingo i storbyn så jag fick lite egentid här. Borde fixa egna bokföringen kom jag på. Lagom sysselsättning denna eftermiddag.

regnrusk

 
1 kommentar

Publicerat av på 14 november, 2016 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Tråkväder de luxe

  1. Znogge

    14 november, 2016 at 21:13

    Klart att man ska ha som mål att jobba med det som man brinner för. Viktigt att följa sin inre röst och känsla. Tror att många harvar på av ren rutin men kan man påverka så varför inte!

    Kram

     

Kommentera

 
