RSS

Granen på plats

19 Nov

ja, flaggstångsgranen alltså. Plusgrader är att föredra när den skall upp. Mams hjälpte mig i år så det gick smidigt då jag rullat upp slingorna ordentligt när den kom ner tidigare i år. Den blev lite bred i basen så vi skall ta in den lite och hissa upp den lite till men det får vara så här så länge.

stanggran

Var taxi åt grannungarna då deras mor opererades och pappan är i Thailand och syrran som hjälper dem annars hade ju travskolan med Lilla E. Så vi helpas åt.

Zumban gick i ett huj även denna veckan och 27 st var vi med mig. 4 ggr kvar nu.

Igår stod jag för maten här och då blev det Biff- och cashewwok. Gott gott. Var ett tag sedan nu. Viktklubbsrecept från början. De har en förmåga att hitta smaker som gifter sig bra i munnen så jag använder många av deras recept även när jag inte är i ordningsamma perioder.

Ikväll är det herr Gardell som gäller för mig och syster yster. Det ser jag verkligen fram emot! Han är bara bäst.

Hoppas att ni får en fin lördag i ruskvädret. De lovade ev att solen skulle kika fram här, men det spörres. //Svejs!

 

 
3 kommentarer

Publicerat av på 19 november, 2016 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Granen på plats

  1. Jag

    19 november, 2016 at 16:36

    Den är fin, er flaggstångsgran. Att det snart är första advent, vart tog hösten vägen?

     
    • Suttecity

      19 november, 2016 at 17:08

      Ja det går undan. Men november är en månad jag har lite svårt för så den får gärna nysa till. Oktober blev ju fin så jag tycker nog att hösten var OK, vädermässigt med fina färger.

       
      • Jag

        19 november, 2016 at 17:49

        Håller med om november, den kan man leva utan. Men jag blev glad när snön kom och grät nästan när den regnade bort, haha. Jadå, nog hade vi höstfärger, men just nu ligger allt som en blaskig massa överallt.

         

Kommentera

 
