RSS

Nu så,

20 Nov

banne mig är golvet rent på kontoret! X-antal vändor upp till Friggan och logen har det blivit och nu är det ”bara” stora skrivbordet som är belamrat. Mest med pärmar som skall gås igenom, skannas in, sparas eller rensa bort. Kommer ta sin lilla tid. Men skönt att det ser någorlunda rent ut för det har varit ett redigt brôthôl i flera veckor nu.

Så fort jag stack ut näsan började det strilregna och så gick jag in och då blev det uppehåll..  tillslut gav jag tusan i regnet och rände runt ändå. Lite sol kom det fram en stund med det var ett kort besök.

Mamma for ner till Storbyn en sväng då det var julmarknad på Hembygdsgården. Var inne i ett flow just då så jag stannade hemmavid och fortsatte att röja. Hon vann deras goda tunnbröd på lotteriet. Gillas 🙂

Upp på vinden hann jag också och nu är husmus nr 2 avyttrad från fällorna. Sedan hantlangade mor nere på hallgolvet så jag fick ner alla ljusstakarna som låg i stora svarta sopsäckar. Lättare att handskas med dem då. Saknar ett par strömdosor, får se om de kommer till stärs men det är sådana som går att köpa nya. Värre med den från Rusta. Har nu två modeller men bara en fungerande dosa. Skrivit och kollat med dem om det finns andra alternativ. Skall försöka få någorlunda ordning på mässingljusstaken så den kan stå i köksfönstret i lillstugan. De har släppt så de pekar åt alla håll men lite superlim tänkte jag testa så får den gå till sopis när säsongen är över.

Så det har varit en effektiv söndag måste jag säga och när jag trodde att klockan var bort emot 16 så visade det sig att jag hade fel på 2 h så det blir en lång dag 🙂

Nu lite fika och glögg. Svejs!

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 20 november, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
