RSS

Ledig lördag

26 Nov

och det har varit soligt och riktigt skönt då det inte direkt blåst något nämnvärt. Sista belysningen i trädgården fixad och Friggan är nu adventsmysig där uppe på kullen. Satte på mig munskydd och tog med aluminiumstegen så nu är adventsljusstaken på plats i köksfönstret och två stjärnor på plats. Dock orkade jag inte vara kvar så länge så det hänger lite på trekvart då de alltid skall sno sig. Måste väl sno runt sladden istället för att hänga dem i fästet. När jag ändå hade stegen och nådde upp så fixade jag timern också.

Städat undan lite redskap och grejer på norrsidan som jag helt glömt bort och nu så är det väl klart så långt det går.

Mysigt fikasällskap då vapensyster I kom förbi när hon och syrran avverkat långa promenaden.

Kvällsmat i Vita Huset vankas om en stund och i morgon kör jag ner mams och grannen till bussen då de skall till Stockholm och Adventskonserten i Blå Hallen. Sedan vidare med båten och hon är väl lite fundersam då de utlovar rejäla vindar. Blir nog bra.

En bra lördag. Funderat en hel del och om jag blivit klokare vete tusan men det är dags att komma på lösningar på saker och ting.

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 26 november, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Ledig lördag

  1. Znogge

    27 november, 2016 at 12:13

    Nu har det hunnit bli söndag så jag passar på att önska dig en fin 1:a advent!

    Kram

     
    • Suttecity

      27 november, 2016 at 13:48

      Det samma till dig! Kram

       

Kommentera

 
