RSS

Blev lite dagvilsen

08 Dec

av att vara i stan mitt i veckan så sent igår kväll kom jag på att fasen, skall ju upp tidigt! Sov hackigt som attans och 45 min efter att klockradion slagit på blev jag medveten om att jag skulle behöva gå upp. Öppnade ögonen innan jag tog koksaltdropparna så resultatet av det är att det varit dimsyn. Fick packa ner frukosten för att äta på jobbet och dra iväg och det blev en seg dag. Hörde att fler hade haft jobbigt att komma upp så det kanske var väderomslaget som spökade. Men vilken dag!! Gick ut på lunchpromenaden och +8 grader och skön sol som värmde. Fick liksom lite doft av vår – vilket stärkte humöret.

Då vi fick extra hjälp att duka i bygdegården for jag hemåt vid 14:30 och nu är bord, stolar och övrigt vad gäller tallrikar, bestick och glas fixat. Nu återstår 90 portioner gröt, skära all skinka och så då samordna allt på lördag. Tur vi har mamsen vid rodret 🙂 Själv skall jag skära skinkan i morgon. En aningens tacksam för att vi har det stora elektriska skärmaskinen till hjälp kan jag säga.

Småsliten känner jag, skall bli skönt när lördagen är över även om det skall bli roligt att sjunga och träffa folket. Halsen är inte riktigt på humör, men jag sprayar Coldzyme så det reder sig nog.

Zumba i morgon, gillas! //Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 8 december, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
