RSS

Då var helgen över

11 Dec

Tredje advent bjöd på en i stort sett vindstilla dag med dalande flingor och det började redan igår kväll så det passade bra när jag sjöng ”Let it snow” 🙂

sang-161210

Halt som hoppsan men det är ju lite ljusare i alla fall. Fick ställa in mammas bil i garaget för den liknade mer en igloo. Min är avborstad  och jag hade värmen i så vi kunde ta den till Vita Huset. Lite för halt för mamsen och hon är bra mör i benen och ryggen efter gårdagens 5 h i bygdegården. Men oj vad uppskattat det var!

Över 100 personer blev det med ungarna och hej hej hej… flera 4-5 åringar…. i samma lokal med bra akustik… lite sockerkick på det… jo då så att.. men vi fick dem att vara i lilla salen så gott som hela sånguppträdandet varade.. jag har svårt för dessa högljudda ungar… sedan då vissa paranteser som – förstår att det är en självbevarelsedrift – stänger av öronen och låter dem hållas. Nåja. Det var bättre än i fjol när hårdfotade skobeklädda plattfötter rände framför scenen. Men man får ta det ena med det andra. Ett fint luciatåg blev det när några protesterande högt vrålandes neeeej lyckades fås tysta igen. Charmen med småungar, söta är de men jag föredrar dem glada om jag får välja 🙂

lucia-161210

Maten blev uppskattad och sången likaså. År-lotteriet hade många vinster så det tog sin lilla tid men folket hängde i. Nöjda besökare värmer. Mycket jobb men vi slapp städa idag och det var välkommen hjälp. Vi hann inte äta så mycket heller under kvällen och det blev en skvätt gröt kvar av alla 100 portioner så vi tog en tallrik och skinkmacka när vi kom hem. Lite Nobeltittande hann vi också med. Fråga mig inte hur vi tog oss upp för trappen men i säng kom vi.

Zumban i fredags var välbesökt och härligt som vanligt. Vi for hemåt så fort vi kunde och köpte det sista på Konsum och jag hämtade ut min Steppiebräda så nu kan man varva lite och träna balansen. Mamma provade den när hon började koka gröten inför gårdagen.

Idag har det diskats det vi hade med oss i kärl, grytor och brickor. Tack och lov för skärmaskinen, den fixade osten och skinkan i ett huj. Tråkig och småbesvärlig att ta isär och diska – klingan är tung och rackarns vass, men jag klarade mig från att skära mig även denna gång.

Vi tog förmiddagsfikat framför TVn och såg på ”Så mycket bättre” Snörvlade mig igenom det hela.. oj så fint program och fina tolkningar. Lisa E’s rrrrrrrrrrrullande konsonanter kändes dock lite malplacé även om versionen i övrigt var lite småmysig, speciellt efter att Kenneth berättade att Ted inte gillade konsonanter utan ville sjunga på vokaler. Bra val av redaktionen att ta upp Gärdestad som tema tycker jag. Kommer lyssna mycket på dessa låtar. Har missat grymt många bra låtar upptäckte jag.

Ja det blev en intensiv men bra helg. Dock skönt när jobbet är klart. Nu laddar vi om för julfirandet 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 11 december, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
