RSS

Lucia kom och gick

13 Dec

Glögg och lussebullar slank ner under dagen och lucian har lyst på bordet här när jag mamma och lilla E fikade tillsammans när jag kom hem. Den är över 40 år gammal men en söt tradition 🙂
lucia
Underkylda regnet som kom när jag körde på länsvägen lade sig på rutan på studs så jag fick ha högljudda fläkten på med full sula på framrutan. Det började spricka upp när jag skulle hem och jösses vilken fin solnedgång! Dimman låg över vattnet och över skogen och allt lystes upp med det gulorange. Åter satt jag och muttrade över att det inte finns ställen att stanna på så man kan ta kort på hemväg så här års.

Jobbat med layouter när jag kom hem så flyers för kommande Zumbatermin och prislistor och visitkort till kund hann jag klart med. Känns gott. Mojjat med PRO-sidan då resan till Oskarsrevyn skall ut.

I morgon är det Johan Glans tillsammans med syster yster och vapensyster I, DET ser jag fram emot. Få skratta, det är aldrig fel.

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 13 december, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Lucia kom och gick

  1. Znogge

    14 december, 2016 at 18:33

    Johan Glans blir man aldrig besviken på! Vilken söt liten Lucia och fint att ni har den kvar 😀

     
  2. Suttecity

    15 december, 2016 at 07:15

    Nej han är helt suverän! Som vi skrattat…
    Nu när man är vuxen är man glad att mamma hållit fast vid vissa traditioner och bevarat några av våra alster. Alla var väl inte så där hoppsan-bra 🙂

     

Kommentera

 
