RSS

Tror jag skrattade sönder

15 Dec

hela halsen igår 🙂 Att 90 min bara kan försvinna i ett huj – då är det skôj!! Herr Glans är ju bara för underbar. Så oförarglig och rolig utan att klämma till någon annan som många gör – ja sig själv möjligtvis. Mimik och kroppsspråk så man bryter ihop bara av att se honom emellanåt. Orkade nästan inte skratta på slutet, hade banne mig kramp. Härligt att får skratta igen. Han berättade om sin skräck att vara med och sjunga ihop med övriga proffs i Livet är en schlager och frågade om någon sett föreställningen. Syrran tjoade högt och jag viftade – vi var nog de enda så det blev skojs på sitt sätt när han konstaterade att jahapp.. 🙂 När han senare hade ett quiz om sina resor så kan ni väl gissa vem som hamnade uppe på scenen? Syster yster 🙂 Hon klarade alla tre frågorna så hon vann hela brickan med lussekatter han hade som pris. Det hela avslutades med att ett knökfullt CCC stod upp och applåderade och tjoade. Man kan lugnt säga att han hade ett bra dag på jobbet 😀 Rätt så överens med NWT’s recension 

Då det var överfullt på ALLA parkeringar inom nära gångavstånd blev det till att stå på gasen och få undan bilarna vid stora badhuset och sedan rask promenad till CCC – är något mör i höfterna då jag går bra mycket långsammare än I och sys så jag pinnade på bara kan jag säga. 5 min tillgodo slog vi ner rumpan i stolarna. Phu.

Innan dess var vi i nya lägenheten och hjälpte I att skruva ihop lite möbler och diskstället. Satt och tittade ut och blev nostalgisk då det är två hus från höghuset jag är uppväxt i. Mammas gata helt enkelt.

-10,5 grader i morse och -1,5 nu… det har svårt att bestämma sig.

I morgon avslutas terminen. Och så skall jag äntligen får klippa mig! 6 veckor sedan så det börjar bli stort och tjockt.

Smulan har varit här och kokat knäck och jag fick ”äran” att få i det i formarna. Gick rätt så bra.

Var strömlöst i morse i över en timme så det blev kyligt här då det kylde ut snabbt. Men de fick ordning på det som tur var. Värre hos grannen i grannbyn som blev av med sitt pannrum då det brann ner i natt. Tursamt nog stod det enskilt på gården så stora huset klarade sig. Men mök så här års… ingen värme och inget vatten. Håller tummarna för att de skall komma i ordning så snart det bara går.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 december, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
