RSS

Terminen avslutad

17 Dec

och det var gott om folk på golvet igår. När vi var klara hade Gunilla smugit sig  upp på scenen och nu lämnades presentpåsen och så hade hon knåpat ihop en liten dikt – så glad jag blev!
till-lena-ht-2016
De är ju för rara ♥

Café Russinet serverade risgrynsgröt och skinksmörgås så vi stannade och bjöd Aila på lunch innan vi skjutsade hem henne och fortsatte vidare på lite inköp innan jag skulle till frissan och få håret piffat. Nu var det in i hoppsan med folk där så det blev bara putsning, hade nog räknat med mer men det blev OK så får jag boka tid nästa år, eller gå till någon annan. De har den servicen att man kan komma in och få putsat mellan gångerna så man kan klara sig. Vi har ju arbetsbyte så jag tar det som det kommer och blir det för akut varvar jag med andra ställen – och får lite skäll 🙂

Det är lite lustigt det där, många är inte nöjda med sina frisyrer men likväl går de tebax till sin inkörda frissa för det känns pinsamt om man inte går dit och sedan träffar på dem?? För egen del bestämmer jag själv över mitt hår, eller ja, försöker i alla fall, ibland blir det inte som man vill även om man brukar vara nöjd. Nu har jag egen sax så jag brukar mellanfixa lite, dock är det omöjligt bak så där får man ta hjälp. Ville få bort lite sommarslingor och det blev lite bättre efter putsningen. Nästa gång blir det nog till att sätta i lite nya och jämna ut färgen igen. Ja jisses vilka problem man kan ha 😀

Lilla E hade körprovet för sitt Kopparmärke då hon klarade teorin förra veckan. Givetvis fixade hon detta! Grattis tjejen! Nu är det brons, silver och guld kvar, sedan får hon vänta tills hon blir 15 innan hon kan prova att ta sin amatörlicens. Men den ungen klarar nog allt känns det som så det kommer hon fixa galant. Inte utan att man är en aningens stolt över sin systerdotter ♥
eva-koppar
Nu vankas en lugn ledig helg för min del. Skönt, känner mig småsliten. Mamma har julbordet med PRO-gänget så hon skall iväg här strax efter lunch, sedan har hon också julledigt.

Då har vi en skön helg tycker jag. Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 december, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
