RSS

Nu tar jag julledigt

22 Dec

Oj då, har visst inte bloggat på några dagar 🙂

I tisdags kväll var vi i Acksjön och bakade polkagrisar. Var ett par år sedan nu så det var hög tid. Först blev det långkok så de blev lite missfärgade och de andra två koken körde vi på hög värme och kortare tid och de blev jättebra och hårda. Goda är de oavsett kålåre 🙂
polkagris-2016
När vi var klara och satt och fikade blev jag jättekonstig i kroppen, sömnig som bara den och armarna blev tunga men ändå som bomull på någevis. Orkade inte köra så syrran fick nycklarna och jag damp ner i baksätet och kände mig väldigt avslappnad men pirrigt. Då kom jag på att jag anmält mig till en distanshealing och detta glömde jag helt bort i kokeriet och allt bestyr. Men uppenbarligen fungerade det bra. Stöp i säng vid 21:30 och slocknade tämligen omgående. Var nog behövligt.

Igår sågs vi igen då de kom hit och mamma bjöd dem på lutfisk. Själv sträckte jag mig så långt som att använda vitsåsen till pasta och bacon. Lutfiskpudding som vi gör på grötrester och lutfisk är ok, men jag överlever utan.

Idag var sista jobbdagen och jag hade ambition på att jobba till 16-snåret men kl 15 var skallen bra mör efter några riktigt jobbiga saker att lösa trots att jag tog promenix på lunchen runt hela området. Det var betyyydligt bättre väglag hem än i morse för si då var det rena skridskobanan. Kände att det jazzade till med bakänden på bilen i höjd där vi kör in till Acksjön och när jag var själv sänkte jag farten och provbromsade… gleeeeeeeeeeeed bara så det blev till att köra vackert. Glittrade på vägbanan men blev lite varmare längre fram och efter någon mil så mötte jag saltbilen och resten av resan gick bra.

I morgon skall jag till farbror doktorn så får vi se vad han säger om saker och ting.

Mamma har hälsat på Gerd idag och nu har vi fikat här och ätit traditionsenliga struvan. Så nu är det jul på G här i SutteCity. I morgon kommer gudbarnen och kusinen och på julafton dyker ungarnas ömma moder upp. Skall bli riktigt skönt att få 4 dagar ledigt. Magen kommer garanterat stå i 4 hörn 🙂

 
2 kommentarer

Publicerat av på 22 december, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Nu tar jag julledigt

  1. Znogge

    23 december, 2016 at 09:38

    Hoppas att doktorn är nöjd med dig. Passar på att önska dig och din familj en riktigt God Jul!

    Kram ❤

     
    • Suttecity

      23 december, 2016 at 09:52

      Ja det spörres 🙂
      Det samma till dig och de dina Znogge! Kram

       

Kommentera

 
