RSS

Farbror doktorn

24 Dec

kliade sig lite i skallen och helt nöjd med min höga puls var han inte. Så nu fick jag betablockerare, en halv tablett/dag att testa en vecka så slår han mig en signal på fredag nästa vecka. Han ville nog att jag skulle ta och få en dygnsmätning på trycket också, men vi börjar i den här änden så får vi se. Man får testa lite olika då vi inte vet grundorsaken som han sa. Känner mig trygg med honom. Gammal i gemet och syrran har fått god hjälp av honom. STOR skillnad på människan jag gick hos tidigare. Ärligt… hon är säkert väldigt skicklig inom medicin, men hennes empatiska och sociala förmåga har en hel del att önska. Tycker man att folk är sjåpiga när de kommer med sina problem och säger till äldre att ja i din ålder är det ju snart dags att dö… ja då är det nog dags att se över sitt kall.

Kusinen och kidsen kom igår och vi åt tacos på kvällen i Vita Huset. Syrran hade gjort cheesecake till kaffet så i inledde mathelgen med mätta magar.

Madre Mia säger jag bara vilket busväder! Nu på morgonkvisten har det stillat sig lite och solen verkar vara på väg fram. Vaknade 0320 i natt av att jag tyckte att mamma ropade på mig. Hörde mitt namn klart och tydligt och stod i givakt vid min säng på två röda. Stod och lyssnade men hörde inget och smög mig ut och det var lugnt, CPAPen susade i lugna drag så ja det var väl i drömmen eller nåt annat som väckte mig.

Vid 15-snåret dyker gudbarnens mor upp då hon stänger butiken vid 13-tiden. Floristernas mest hektiska tid nu.

Inväntar kusin på förmiddagsfika och han skall helpa mig med mattan i kuvösen då den delat sig lite och det drar i onödan då vi skall sitta därute. Har även köpt bubbelplast att sätta där det drar som värst vid fönstren så häftpistolen är laddad 🙂

Första året utan Biggan på 5 år… det är tomt här bredvid mig vid köksbordet. Ingen go gumma som sitter och skiner som sola och säger -”Gud så gôtt vi har det” ♥ Hon älskade att sitta och titta när vi stökade omkring här. Ha folk omkring sig som omväxling. Men hon var väldigt tacksam att hon tog sig hit i fjol och orkade vara med även om det var dåligt med henne och sedan gick det ju fort. Men hon och pappa står här i varsin liten fotoram på vår köksskänk så de är med. Hoppas att vi kan koppla upp oss med Skype och få kontakt med övriga familjen som är kvar i Västerås.

Ha en riktigt bra julhelg nu, oavsett om ni väljer att fira eller inte.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 24 december, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Farbror doktorn

  1. Jag

    24 december, 2016 at 12:02

    Ett litet ögonblick trodde jag att du skulle försöka koppla upp dig med Skype till din pappa och Biggan!

    Vad bra att du får pulsen och annat kollat hos en noggrann läkare. Betablockare har jag haft i tjugo år ungefär. Man kan bli lite låg av dem i början men det ordnar till sig.
    Sköt om dig!
    Kram

     
  2. Tant Otto

    25 december, 2016 at 12:12

    God fortsättning på julen! Julen är inte sig lik här heller längre..man saknar de som inte finns med oss längre än mer just under julen ..men det är ju inte julens fel.
    De fattas en och det känns lite mer just under julen som är den helgen man träffas och umgås som mest på..
    Var med mamma hela dagen igår då de mina var utspridda åt olika håll..det kändes bra att vara där även om hon sov/vilade i sin stol mestadels.
    En lugn jul hos mamma blev det..det kanske är hennes sista jul..så det kändes angeläget att vara där.

    Hoppas att det hjälper med medicinen så att du får ner din puls och höga blodtryck.
    Ta hand om dig!
    Kram

     

Kommentera

 
