RSS

Mörk decembermorgon

27 Dec

klockan är runt 0600 och del 1 av frukosten ligger i magen. Lite julgröt fick det bli, bara ett par skedar och lite mjölk innan kaffet, så får det bli resten när det är frukostdags på jobbet vid 08:15. Proteinlunch packad, börjar bli överfylld (och övergödd) av kolhydrater så varva med proteinmåltider emellanåt är välkommet. Konstaterat att vi är en kolhydratsfamilj så det är lite pyssel om man skall lägga om kosten.

Vi har klarat blåsten bra här, bara runt 8-9 m/s men det räcker till. Dock en fis i rymden mot vad ni har söder och väster ut. Saltbilen for genom byn för en liten stund sedan så det är förhoppningsvis avisat ner till stora vägen.

TV4 har julledigt så här tidigt så det fick bli SVT istället. Där var det ”skönsång”.. Sofia Kjellgren har jag lite svårt för i vanliga fall, men så här dags… då stänger jag av ljudet. Sjunger säkert jättefint, men jag får myrkryp..

Snart dags att fara iväg, skall bara montera på facet och sedan väntar några timmar med bokslutsjobb. Skall väl försöka hinna med mitt eget också. Både i firman och privat.

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 27 december, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Mörk decembermorgon

  1. Tant Otto

    27 december, 2016 at 08:16

    Ha en bra dag på jobbet och kör försiktigt dit.
    Jag har ytterligare en dag med målning på schemat..det har stått stilla nu några dagar.
    Men nu är det färdig slappat..måste få färdigt mitt kök innan nyår ..det har jag satt som mål. 🙂 Jag jobbar ons och tor natt igen efter min julledighet.

     
    • Suttecity

      27 december, 2016 at 18:05

      Tack! Det gick bra.

      Mål är bra – annars drar det lätt ut på tiden, som man inte har 🙂

       

Kommentera

 
