RSS

Skönt med fredag

30 Dec

En tur till Dollarstore i lilla grannstaden hanns det med på fm och lite kom med hem. Har stavat genom byn och upp för backen och runt i grusgropen, tillbaka och förbi Där Väst. Så jag kom i alla fall upp i minimum på dagspotten. Är lite i moment 22 för jag får så jäkla ont under hälarna och när jag suttit på kvällen är det jämt skägg att benen hänger med. Rör jag mig inte alls blir det stelt på andra ställen så tja, det får bli som det blir med den saken för röra på mig vill jag ju.

Då det har varit en tämligen rôten höst på olika plan och det varit grådaskigt på humörssidan så märks det allt för väl på vågen… vilket inte gör lederna gladare heller. Det är en ganska så bra fingervisning om hur jag mår…. så just nu håller jag mig bakom kameran. Men som min fd jobbarkompis sa, man behöver nya kläder även om man är fet, vilket hon har rätt i. Har rensat undan en hel skrälldus med gamla byxo/pants som jag haft bra länge i lådan och ja fråga mig inte varför man sparar eländet… några tunnslitna på insidan p g a feta lår samt inte kommer i alls och även sitter som de själva vill. Nu är det en stor hög lagd för vidare transport till Östpendeln och en hög gick rakt i sopsäcken. Dock kom det nytt idag så nu blev det lite mer normalt med plats i lådan. Provköpte ett par för någon vecka sedan och de sitter kanon. Mörkt jeansblå nästan över i svart och nu blev det ett par färger till och en bra bas att utgå från. Kom även en påse med överdelar från Cellbes och en var jag på G att skicka tillbaka men det tyckte övriga här så jag behåller den. Så, kors i taket, så hittade jag 6 st överdelar på REAn och alla passade! Tänkte lite utanför boxen så det kändes lite wild & crazy 🙂 Det var verkligen behövligt att byta ut och ja även överdelar har gått till Östpendeln. Så får vi väl se vart vikten vänder. Förhoppningsvis nedåt. 2017 kan inte bli värre än 2016 för då går jag i permanent ide kan jag meddela… är less på att vänta och vänta och vänta…

Men lite skojs väntar i mars då det är spelning på G med boysen i Arvika. Så litet mål finns att tappa värsta fluffet med tanke på hur man såg ut senast när man fotades på scenen…

Provade att göra Grönkålschips idag. Goda men jag var generös med chiliflakes så satans vad det brände i munnen! Luktade rena dreten i hela huset också så det har vädrats och ställts ut ättika för att bli av med pruttlukten 🙂

Dr H ringde i morse och kollade hur det hade gått. Han vill att jag fortsätter, men kan prova att ta varannan dag om jag vill samt ta den på kvällen istället. Ja helt enkelt testa mig fram att hitta bästa effekt med lägsta möjliga dos. Tar ju bara en halv tablett och har fått bra effekt. Skulle i alla fall fortsätta ett tag med den. Om han återkommer/är kvar vet jag inte men jag får väl ta och höra med dem om några månader. Skönt i alla fall att slippa hjärtklappningsomgångarna och peppar peppar så har jag sluppit dipparna sedan jag började ta tabletten. Det känns huvan som havan lite konstigt att ha en läkare som bryr sig. Är ju van att få känslan av att man är sjåpig. Vilket gjort att man struntat i att söka.

Smulan fick sitt blonda hår idag. Vådligt nöjd och jag vet inte hur många snapchatbilder det har blivit med plutande mun här 🙂 Men är hon nöjd så blir det en gladare 16-åring och godare stämning.

Nu tar vi helg. Sköt om er därute och Gott slut!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 30 december, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Skönt med fredag

  1. Tant Otto

    31 december, 2016 at 07:02

    Ja du här behövs det oxå rensas i garderober och lådor. Har 3 par långbyxor som jag kommer i så idag ska jag försöka mig in till stan för att hitta ett par till ..det är inte så enkelt att bara ha 2 favoritbyxor av tre. De tredje har jag knappt på mig. Nej ..även om man är småfet så behövs det nya kläder..även om man inte vill köpa på sig för mycket stort för man tror att man ska bli som vanligt i kroppen igen.
    Det får nog bli en utrensning inför 2017 så att lite nytt får rum här och så hoppas vi på ett nytt bra år där det går mer framåt och inte så mycket stillastående.

    Bra att du funnit en bra läkare ..för de växer då inte på träd. Jag går på värktabletter vid behov för mina muskler som är överansträngda ..och har fått ett tråkigt stretchingprogram att genomföra 5 ggr om dagen för att mjuka upp mina stela värkande muskler. Jag ska avstå från att spinna ett tag ..det so,m är så roligt..men zumba kan jag fortsätta med som tur är.
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År.
    Kram

     
    • Suttecity

      31 december, 2016 at 15:45

      Gott Nytt Carina! Kram

       

Kommentera

 
