RSS

Packar ihop 2016

31 Dec

Allmänna känslan är att det varit en småpissigt år. Men det är lätt att hamna i stora flödet med elände, krig, död från alla håll och kanter och obegripligheter som att herr T skall leda USA – may the force be with us….  Vi förlorade Biggan och en hel hög med grannar, vänner och bekanta har skilt sig och det har bytt grannar och ja nya partners har kommit in och man har liksom tappat folk på många sätt.

Jobbat har jag gjort, så jag höll på att braka i väggen men var duktig tôs och tog mig tre helt lediga månader maj-augusti och det var nog ett klokt beslut. Pumpen har hoppat och haft sig men så är i 11:e timmen på året verkar det ju som om det har rett upp sig. Peppar peppar.

Största glädjeämnet för min del har nog ändå varit att jag fått stå på scenen igen och det två gånger med nya spelkompisar och det verkar ju som om det har gett lite ringar på vattnet över på 2017.

Inväntar vapensyster I som skall vara här och skåla in 2017 med mig, systern och Lilla E. Mamma drar till sina kompisar och kommer hem i morgon. Fira gör vi väl inte då det är en ofrivillig skilsmässa med i bilden så vi skall se till att komma ut på andra sidan 2017 tillsammans. Systerskapet är intakt i alla fall oavsett hur det blir.

Ja ni får ha en bra nyårskväll oavsett om ni firar på stort, ensamt, självsamt eller annan konstellation. 2017 blir det hur det än är i världen.

gott nytt ar

 
2 kommentarer

Publicerat av på 31 december, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Packar ihop 2016

  1. Tant Otto

    1 januari, 2017 at 13:06

    Ja du..livet bjuder sannerligen på både det ena en det andra..det är som det är hoppas att

     
    • Tant Otto

      1 januari, 2017 at 13:07

      Oj där hoppade texten iväg 🙂 hoppas att detta år blir bättre skulle jag skriva ..
      Kram

       

Kommentera

 
