RSS

Måndag igen

02 Jan

och jag sitter här och skall inta lite frukost. TV4 har fortfarande mellandagsledigt så här dags, man är vanemänniska vad gäller morgonbestyren, helt klart.

Blev en stillsam nyår med tjejerna här hemma och jag grillade fläskfilé då det var så varmt ute och gratäng mm till detta samt en alkoholfri kväll, var inte sugen. I körde och syrran nyttjar ju inte alkohol och det gör absolut inte lilla E heller 🙂 . Somnade sent ändå och igår blev det sovis tills efter kl 09 så att somna igår kväll gick ju sådär, vilket ger en lite sömndrucken skalle så här dags denna morgon. Strax iväg till jobbet. Blev aphalt igår då det kom en rejäl skur på 1 mm på nyårskvällen så igår var det fullt sjå att hålla sig på vägkanten där gruset var när vi var ute och stavade. Träffade på min gudmor som berättade att en ung släkting i Västerås förlorat kampen mot cancern i onsdags. En hårt drabbad familj som cancern flinat i ansiktet på tok för många gånger genom åren.

Man får ta hand om sig så gott det går – Nytt år och nya insatser. 2017 hoppas jag verkligen blir mitt år.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 2 januari, 2017 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Måndag igen

  1. Jag

    2 januari, 2017 at 13:39

    Vi får önska oss ett riktigt bra år!

     
    • Suttecity

      2 januari, 2017 at 13:40

      Ja det får bli vår ledstjärna. Kram

       
      • Jag

        2 januari, 2017 at 13:41

        Kram!

         

Kommentera

 
