RSS

Bilvård

04 Jan

får nog prioriteras… flera lampor som lagt av och jag har inga på lager. Igår kom så snön och när jag fått bort allt på rutan skakade jag av torkarbladet och såg då att det släppt längst upp när detta gjordes så det lät när jag for hem men höll som tur var. Hade sett ut det med ett trasigt torkarblad på förarsidan… Det hade gått över från snöfall till tätt äckligt fjunregn som lade igen rutan så torkarna gick hela tiden och så fick man lägga på forceringen på rutan så det inte frös. Kom tack och lov iväg hemåt när det var ljust och fick vara ensam på min väghalva hela vägen till storbyn. Vackert, visst, men jag uppskattar det mer när snön är nere och ligger på plats.

Mailkontakt med snickarbasen och jag tror vi kom fram till en gemensam plan på upplägget. Han svarar snabbt bara man tar kontakt, åt andra hållet är det lite mer si och så men man får tackla folk på rätt sätt och klura ut hur de funkar. En teknik man använt på jobbet rätt flitigt genom åren för att få saker att flyta. Om andra kunde göra samma sak mot mig i olika situationer i livet skulle det uppskattas, men vissa verkar aldrig begripa hur man funkar och så står man där med anklagelser uppklämda i ansiktet. Det är väl som vanligt, jag skall anpassa mig till dödagar. Börjar bli en aningens less på’t. Det är nog dags att dra vidare.

Nu väntar färd mot arbetsbyn och vi får se hur länsvägen är snöröjd. Här gick plogen flera gånger igår så ner till stora riksvägen är det nog inte så stor fara. Hoppas tåget går som det skall då mor och Smulan skall ut och åka.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 4 januari, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
