RSS

Droppade ner till -20,5..

05 Jan

ikväll och som tur var är det helt vindstilla, åtminstone när vi gick hemåt. Det är hård packad snö på vägen så det är perfekt sparkföre, men den står kvar på logen då jag tog stavarna dit. Amigo’s små ben for hej vilt så det är halt. Blev till att hålla sig på kanten. Lilla E’s syster S var och hälsade på dem ikväll. Inte varit här sedan augusti 2015 så det var ett tag sedan. De har ju setts hemma hos dem men här har hon inte varit allt för ofta sedan hon började jobba som polis och innan dess gick hon polisutbildningen upp i norra Sverige. Fullt upp så det är väl inte undra på. Blev inbjuden till kvällsmaten och det var roligt att prata ikapp och höra hur hon har det.

Haft väldigt go hjälp av Lilla E idag med göromålen här hemma, vi skall fortsätta i morgon.

Nu har jag då både fått håret klippt och blivit med mörkare hår, som egentligen är ljusare nyanser än min ordinarie färg men jag har ju slingat mig blond sedan i mars så nu var det tröttsamt och utväxt och det blir lite missfärgat så sagt och gjort fick det komma med en kartong från Coop. Visste inte om jag skulle våga för förra gången blev det blekta gråaktigt, men då var det en mer ljusblondare nyans. Mellan-Askblond står det på kartongen på denna och jag gick för en mörkare ton än åt det helblonda. Fanns tidigare en som hette kokosnöt med ett avfärgningskit med så man kunde göra slingor efteråt men den har de slutat med. Får göra egen variant 🙂  Det blir ju lite skillnad i färg på att färga det ljusare mot att bleka det så det går att få en mörkare ton även om den är ljusare än ordinarie kålåre. Har en kartong med M1 slingor också, men tänkte avvakta lite med att sätta i dem då det var rätt mycket skiftningar i den här färgen samt då att det som var blekt innan släpper lite så det kommer bli nyanserat. Tycker det ser så konstgjort ut om man får det helt färgat utan nyanser och skiftningar. Ovant men skönt att bli av med det trötta bleka och jämna ut det hela. Abret blir dock att det är så mycket mjukare så det krävs mer rejäla doningar i stylingväg för att kunna få det att hålla formen. Nu är det ju efterbehandlat med inpackning så det underlättar ju inte direkt vad gäller styling. Men jag skall bara skrota här hemma några dagar så det duger gott 🙂 Får jag infall är det ju bara att sätta på sig hättan och dra upp och färga av lite. Det blir ju lite mindre än sommarblekningen. Får alltid lite hicka för T-shirten jag använder är orange och så långt från min färgskala man kan tänka sig så det blir alltid ett litet oj… när jag slingat då färgen inte gör sitt till ansikten och håret 🙂

Som synes är det rätt stor skillnad och det var behövligt att få bort det blekta
before-after

Lite dagvilsen kände jag, men det är visst fredag i morgon. Blir en lång härligt ledig helg det här. I morgon lovar de -2 grader.. det svänger. Men oj så vackert det har varit idag! Klarblå himmel och snö på alla träd.
snow-170105
Avslutades med en lika vacker solnedgång. Idag var det som sagt molnfritt så det blev lite annan nyans på himlen.
sunset-170105
Packar ihop en skön torsdag. Nu tar vi helg!

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 5 januari, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
