RSS

Höll nästan på att blåsa bort

06 Jan

när jag gick till och från syrran ikväll. YR visar 8-9 m/s och det är rak sydlig vind så det trycker på bra då det är öppna fält mellan husen här. Amigo och syrran gick med på kvällspromenix och gjorde mig sällskap och han satt sig där det var som blåsigast och han höll på att blåsa bort då det kom kastvindar 🙂

Fick hjälp av lilla E även idag och sedan kom Jan och sys med madrass som lånats och platt-TVn vi skall ha i stugan när det blir klart där då vi skänkte blytunga tjock-TVn till Myrorna. Absolut inget fel på den och bra bild men nu fanns chansen att få bort den så jag  nappade direkt 🙂 Han tog även in den vi hade på altanen. Varit skaplig temp tidigare men skall det vara rejält med minus mår den nog inte så bra där. Får man bärhjälp får man passa på.

En sväng till lilla grannstaden för proviantering blev det på förmiddagen så nu finns det i kylen och fruktkorgen så jag kan fortsätta med VK. Har funkat riktigt bra den här veckan. Rått mig själv några dagar också och det underlättar lite när man kan bestämma själv vad som skall ätas, även om det är roligare att ha sällskap när man äter.

Bakat Dukanknäcke så jag har. Går inte åt lika mycket nu när jag väger och mäter och loggar men bra att ha på lager. Håller ju bra länge så nu blir det bak varannan vecka istället för varje.

I morgon kommer Västeråsresenärerna tebax hem så vi åker in och hämtar dem och passar på att besöka IKEA och Bergvik innan vi åker till vapensyster I för kvällsmat i nya lägenheten tills de anländer.

Hoppas att strömmen hänger i, man vet aldrig när det tokblåser så här. Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 6 januari, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
