RSS

Jazzbacillen

16 Jan

slog till direkt… hatar de första dagarna på förkylningen.. rinnsnuva och förkylningsastma. Blä. Tog en liten promenad på lunchen, frisk luft har ingen blivit sämre av men jag tog inte backen utan höll mig till plant underlag. Blev vådligt trött på eftermiddagen så jag for hem vid 14:30. När jag kom hem frös jag så jag slog på värmefilten och kröp ner under övre lösa täcket och snock så somnade jag och 20 min senare slog det i dörren och mor kom hem från PRO-Bingon, men det var lagom. Krupit in i fleecejackan så nu är det varmt och gott. Tar en dag hemma i morgon, så kan man jobba onsdag och torsdag. Skall på Cabary på onsdag kväll så då vill man vara så pigg det går.

Var väldigt tätt i örat när jag for igår morse och blev täppt i däsan när jag for hemåt. Fick ett rejält nysanfall när jag satt framför TVn och kände i ena bihålan att nu var det kört. Hälsomedikamenterna tar säkert udden av det värsta men fryser och känner mig risig. Dock ingen feber. Vila och sova – bra medicin. Ett år sedan jag var förkyld, bröt även den gången ut efter att jag spelat med gänget – bra drag kanske? Hö hö 😀

Nåja, ingen flunsa i alla fall utan en vanlig hederlig förkylning. Man får vara glad för det lilla.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 16 januari, 2017 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Jazzbacillen

  1. Jag

    16 januari, 2017 at 22:30

    Krya på dig och ta det lugnt!
    Kram

     
    • Suttecity

      17 januari, 2017 at 14:58

      Försöker… blir ju så snabbt uttråkad.. men ljudboken blir nog färdiglyssnad under dagen.

       

Kommentera

 
