RSS

Morgondimma

19 Jan

var det idag och när jag tittade ut genom balkongfönstret var det mitt i soluppgången och dimman spred ett sånt där magiskt ljus. Hade bara mobilkameran med mig men har försökt få till det som det såg ut i PSE så det blev rätt nära sanningen
morgondimma-170119_1
8 minuter senare var jag ute och skulle halka ner till postlådan för att hämta tidningen åt mamsen och då hade det hänt lite mer med ljuset
morgondimma-170119_2
älskar att följa ljuset både vid soluppgång som solnedgång. Det handlar om sekunder ibland.

Stannar hemma även idag, är bättre men orken är inte på topp. Hoppas klara av timmen med goa gänget i morgon. Grinig rygg… det blir så när man sitter mycket och även om man varit ute och gått så är det halt och man spänner sig. Men det går över. Annars får vi slå en pling till kotis knackus igen.

 

 
3 kommentarer

Publicerat av på 19 januari, 2017 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Morgondimma

  1. Jag

    19 januari, 2017 at 11:10

    Underbara bilder, Lena! De hade jag gärna tagit. Det är sällan man ser sånt magiskt ljus.

     
    • Suttecity

      19 januari, 2017 at 11:11

      Tack. Ja ibland tittat man ut i rätt ögonblick OCH har något att fota med 😊

       
      • Jag

        19 januari, 2017 at 11:15

        Mobilkameran är nog bra, den finns väl till hands så gott som alltid. Jag köpte ju en ny mobil med tanken att jag skulle ha den som lillkamera, men har inte fotat alls med den. Nu gick ju ett norskt program, Mobilfotograferna på tv, men jag lyckades tänka bort det på nåt sätt. Kom på det igår att det kanske skulle ge mig nåt. Bara sista delen fanns på play. Men hurra, NRK kan man titta på! Har roat mig med de tre första och mer blir det idag, roligt program!

         

Kommentera

 
