RSS

Regn och minusgrader..

22 Jan

ingen bra kombo… bävar för att köra i morgon bitti.. men vi får se, är det rena isgatan väntar jag nog ett tag innan jag far iväg. De var inne och varnade för blixthalka på just den vägen och de som bor efter vägen skriver på fejjan att det är snorhalt.

Dagen har varit rätt så lugn. Fick klart bokföringen för revisionskoll vad gäller bygdegården och det är mitt 12:e år som kassör, men nu är det över. Skall bli skönt att slippa. Saknar teamworkkänslan vi har haft här hemma då mamma var ordförande och då jag varit med i gänget runt som startade upp i mitten av 80-talet så saknar jag det som varit och har lite svårt att landa i nya tänket och då är det lika bra att kliva ifrån. Har sagt att jag kan stå var i själva styrelsen som ledamot eller helst suppleant och hjälpa till med inbjudningar, FB och mailen för det går liksom på en höft och känns inte belastande men jag orkar inte vara med och driva det hela.

Lite småharklig känner jag men kör vidare med strepsils och coldzyme, just in case.

Mamma gick loss med sekatören på alla pelargoner som vi tog in igår. Nu ser det riktigt städat ut 🙂 De som förvarats ovan jord ratades efter lite klipp här och där men övriga är rensade, klippta och skott tagna så nu är det igång. Hon tuktar dem fram till april och så brukar knopparna komma till midsommar. Spörres om de trivs inne i stugvärmen.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 22 januari, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
