RSS

Inte helt fit for fight

23 Jan

kände jag idag. Kan i o f vara en bidragande orsak att jag sovit som en redig kratta och vaknat med 1½h intervaller så när det väl var dags att gå upp var det vådligt segt. Hurklat och småsnorat hela dagen och det är väldigt torr luft där och ibland vet jag inte om det är förkylningsastman som stökar eller ”vanlig” eller om det är ren förkylning. Kände att orken inte var på plats när jag tog lunchpromenaden så det är väl en bit kvar. Har knaprat Strepsils och varvat med coldzyme för det känns som om det är på väg att ta omtag. Sedan då en bastant hög med fakturor.. hej hej hej säger jag bara. Hade 5 st kvar när jag gick hem så det har varit en intensiv dag och då det är kvartalsskifte och årsskifte var det rejäla högar med Telia-fakturor på måååånga sidor som skulle skannas in så det har tagit sin runda tid. Kom iväg vid 15:30 och faktiskt ljust när man åker hem! Det har hänt en del med ljuset veckan jag varit hemma. Småljusnar lite på slutet när man närmar sig jobbet så det dröjer nog inte allt för många veckor innan det ljusnar när man åker. Gillar’t! Det satt ett par fåglar och gav lite vårsång ifrån sig när jag satt där med fakturorna och jag kom på mig själv att le för uj vad jag lääääängtar!

Ja vi får se om det blir bu eller bä med förkylningen. En natts god sömn vore inte dumt, så blir man nog pigg igen.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 23 januari, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
