RSS

Krispig dag

24 Jan

var det idag. Åtminstone i arbetsbyn. Tog lite bilder och tycker nog jag kunde fånga det som det såg ut även med enkla mobilkameran och liiite fix i photoshop elements.

Utsikten från mitt kontor, är så förundrad över naturens målarpensel sådana här dagar. Vartenda litet utskott på grenarna kommer få kristaller. Det var inte helt klart så en lite mer djupblå himmel hade varit pricken över i:et
170124
På lunchen åt jag snabbt så jag fick gott om tid för min lunchpromenad och idag kom mobilen med ut, om utifall att det blev fotoläge. Fastigheten ligger intill kyrkan i byn och jag går ofta runt på stora kyrkogården beroende på hur lång runda jag gör.
170124b
Tror det är lindar som växer runt i området och de är vackra även utan löv när det kläs in i rimfrost
170124a
Solen försökte tappert komma igenom soldiset.
170124c
Det är en fin kyrkogård och det lilla kapellet är så sött där det ligger bakom kyrkan. De vita byggnaderna matchade naturen idag.

Som sagt, ett fint kapell som hamnat på bild flera gånger sedan jag började med mina lunchpromenader. Denna bild är från lucia 2016. Själva kyrkan är för stor för att få med på bild där jag går 🙂  men kapellet är liten miniatyr av stora kyrkan.
2017-dec-2016-kapell

 
7 kommentarer

Publicerat av på 24 januari, 2017 i Vardagsinlägg

 

7 svar till “Krispig dag

  1. Tant Otto

    25 januari, 2017 at 10:07

    Åh så vackert ..här har vi inte haft rimfrost ännu denna vinter ..här har vi inte ens snö nu ..undrar om vintern kommer igen.
    Är bilderna tagna i Suttecity?

     
    • Suttecity

      25 januari, 2017 at 10:14

      Nej 5.5 mil nordväst om oss där jag jobbar nu på bemanningsuppdraget.

       
      • Tant Otto

        25 januari, 2017 at 10:19

        Oj då har du en bra bit att åka var dag.

         
      • Suttecity

        25 januari, 2017 at 10:27

        Ja det räcker till och ingen rolig krokväg alls. Mycket trafik och smal är det och…hal som hoppsan så här års. Tröttnat på’n för längesen. ..

         
  2. Jag

    25 januari, 2017 at 10:36

    Så vackert och fina krispiga bilder. En rimfrostpromenad är bland det mest njutbara jag vet, men inte vi heller har haft något sånt än. Vilket gulligt kapell!

     
  3. Znogge

    25 januari, 2017 at 20:18

    Vilka underbara vinterbilder! Rimfrost är bland det vackraste som finns.

    Kram

     
    • Suttecity

      26 januari, 2017 at 16:33

      Ja rimfrost är makalöst fint! Kram

       

Kommentera

 
