RSS

Vill du så gärna skiljas

30 Jan

så får det väl bli så. Bilskrälle….. Pugarten gör allt den kan för att få mig att tröttna big time och komma till skott och hitta ny körkompis på vägarna… nu är det ingen fart alls på pumpen till spolarvätskan och det kom bara en lite fjutt i morse, sedan var det tvärtyst. Misstänker att det är samma med den som med tutan. Glapp i kommunikationen med rattenheten. Blä. Får ringa verkstan i morgon så får vi se om de har tid att kolla. Kan ju vara säkring eller annat. Så jag skall kolla med den eventuellt nya hemsidekunden på torsdag när jag skall träffa dem då det är en bilfirma – vissa saker liksom kommer in i livet vid rätt tidpunkt kan man tycka ibland 🙂 Gäller att hitta en som passa plånkan. Som egenföretagare är man inte riktigt prio ett för att ge lån heller men jag har haft detta med i planen så jag har sparat undan så får vi se om det räcker.

Var magert att göra på förmiddagen men så dunkade det till flera gånger och det kom in fakturor, inbetalningar och faktureringsunderlag. Me like. Hatar att sitta och vänta på jobb när man ändå är på plats.

Bokat tid hos optikern den 15/2 och mamma fick tiden före/efter hur det nu blir. Blir bra det. Kanske inte har råd med bil efter det i o f om det blir nya progressiva 🙂

Då jag blev minst sagt irro på bilen så gick jag bort till grannen på andra sidan byn, längre bort på grusvägen som det visst är men alla grusvägar runt byn är snorhala av blankis så jag stapplade mig fram i nedförsbacken, var lättare att gå hemåt.

Amigo har varit hos veterinären i eftermiddag och tutteplutten så vingelkantig han var när de kom hem ♥ Han kom förbi här och fick lite pastej och sedan satt han rätt upp och ner på golvet och höll på att ramla omkull och somna på stället. Han har fått magsårsmedicin så får vi se om det blir bättre med hans tics. Lite förhöjda levervärden också så något är inte helt hundra med den lille darlingen.

Mamma kom hem från PRO-Bingon och ”Kärringtôle” de hade i lokalen i eftermiddags. Så nu har vi ätit lite och skall se mer på TV. Blev lite konstigt när man inte kom hem så tidigt. Gamle klasskompisen ringde och ville ha uppdateringar av sin hemsida så jag har suttit med den en timme. Var enkla uppdateringar så det tog inte så lång tid. Men oj vad jag älskar att vara kreativ och jobba med hemsidor. Då han är murare kan jag ju säga att jag blev ohemult sugen på vackra vedspisar/gjutjärnskaminer som han säljer och monterar. Ny leverantör med mycket fina grejer. Fördelen med att ha lite olika hemsidekunder. Man lär sig saker om områden man är helt utanför i vanliga fall.

Nehej, TVn väntar. Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 30 januari, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
