RSS

Naglar mot svarta tavlan

06 Feb

ja ni vet, gnisslet… mötte 5 lastbilar på raksträckan innan Storbyn och då jag inte har spolarvätska som funkar tänkte jag att nu var det tur att jag bytte torkarbladen förra veckan. Rasslade till och så detta gnissel… gummilisten hade släppt.. satt fast längst ner så jag fick en liten lucka där jag såg framåt.. kan säga att det var en rejäl harang som sades…. Var in till OK-macken när jag for hem och köpte ett blad att byta med. Fy f*n säger jag bara, 285 spänn. Ocker! Biltemas kör jag med i vanliga fall men att köra 5,5 mil extra kostade mer. Lättmonterat skulle det var också. Så i hivlitte heller. Det var såååå nära att jag tog den i högernäven och rappade över motorn.. men den fäste hjälplig så jag tog mig hem. Nu åker mamma på båttur så jag får ha den under veckan. Timing ändå.

När jag kom till jobbet funkade inte internet som det skulle så vi kunde inte komma igång och jobba på en bra stund. Det var helgarbete som skulle bytas kablage och grejer men det hade inte hoppat igång. Men till slut så. Inte blev det någon promenad på lunch heller, kom i samspråk med kollegan så klockan drog iväg. En djefla måndag helt enkelt. Jodå, jag är så positiv man kan bli så här års.

Då vi har bilstrul så får jag ta en timme senare till jobbet så jag kan köra ner Smulan till bussen då syrran måste iväg med Lilla E till tandläkaren en halvtimme innan. Går ju inte att vänta så…. Får bli som det blir denna veckan. Måste hem tidigare på onsdag då jag behöver hämtas upp vid verkstaden och så är jag ledig på torsdag. Vissa veckor blir lite som de blir.

Nu får det bli TV-gloing. Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 6 februari, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
