RSS

100 år blev han

07 Feb

Svend Assmussen, tänk att musik kan hålla en ung länge. En klarar bonusår med råge och andra försvinner för snabbt. Det är orättvist här i världen och inte kan man välja heller.

Flera skådespelare och underhållare som gått ur tiden redan i år.

Sov en timme extra då jag skulle ha med Smulan till 08:30 bussen men när jag slog på datorn och fick jag meddelande från syrran att det var magsjuka hos tandhygenisten som Lilla E skulle till så det blev till att vara hemma så då kunde hon ta hand om leveransen och jag kom iväg rätt så snart efter det så det blev inte så mycket senare, men lite onödigt med en timme mindre men nu blev det som det blev.

Sol och blå himmel så det såg härligt ut men det var det banne mig inte för hoppsan hejsan vad det blåste! Motvä’r så det förslog från alla håll kändes det som men en promenad vid lunch fick det bli. Hade mammas bil idag men den är ju inte som pugarten att köra i detta väglag, men den känns säkrare än min för tillfället. Var in och handlade lite innan jag for hemåt så det finns lite i kylen. Mamma är på kryssning och är tebax i morgon. Givetvis skulle snickarbasen och saneringsfirman komma i morgon, kl 11, så det var ju ingen bra tid alls för en annan. Jag kan inte vara hemma då jag är borta både torsdag och fredag men de får klara sig själva så får vi ta det på mailen när de vet mer.

Riktigt najs med solnedgång igen, även om det inte fotades. Glädjande nog konstaterade jag att det är dags att flytta fram våra timers på/i uthusen och friggan. Like it! 🙂

Köpte min första påse med frön idag. Blomranka tänkte jag prova på och den skall försås nu i februari så det skall fixas till helgen. Den färdiga jag köpte i fjol växte fint men började inte blomma förrän typ oktober så jag hoppas att dessa blir piggare vad gäller blomningen. The spring is on the way 🙂 I sinom tid.

130526-korsbarsblom

 

 
1 kommentar

Publicerat av på 7 februari, 2017 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “100 år blev han

  1. Znogge

    8 februari, 2017 at 19:12

    Även den vi hade började blomma på tok för sent och var som finast när hösten var här. Så jag är tveksam om att köpa en i vår. Egenodlat ger jag mig nog inte på…

    Kram

     

Kommentera

 
