RSS

Det går bra nu

10 Feb

Vid det här laget in på terminen brukar det droppa av för resor i varmare länder och annat och det brukar ligga på 18-20 st men icke. Vi är stadigt över 30 varje gång och idag var det 36 st glada ansikten som strålade mot mig där jag stod på scenen. Ute föll snön men inne var det varmt, till slut för uj så kallt det var i lokalen när vi kom. Fläktarna stod still… på detta var det lunchunderhållning till soppan så det tillreddes mycket och lite överallt stod det kastruller så ni kan ju gissa att doften av grönsakssoppa låg tämligen dimmig och tät när vi öppnade dragdörren ut till cafeterian 🙂

När vi kör hem Aila blev det en sväng till Rusta och nu har mamma köpt sig en lättkörd resväska. Det var 20% rabatt på Club Rusta och där är jag med så jag bistod med personnumret 🙂 Vi slank sedan in på Paus och tog en bakad potatis med skagenröra. Det var längesedan och gott som vanligt. Kletsnön fortsatte att häva ner och blåser gör det så man får in det i öronen. Ogillas.

MEN nu har jag liiiite vårkänslor för jag fick åka in på Blomsterlandet innan vi for hemåt. Nya begonior i köksfönstret och på REA-vagnen hittade vi pigga zonale-pelargoner som var ungplantor så de fick följa med hem. Samt påsar med Blomman för dagen, Svartöga och Luktärt som får bo någonstans i trädgården så jag får lite doft även om jag inte kan ta in dem. Det gör jag med Rosenvialen istället. Finare blommor och doftfria. Dock får jag vänta tills fram i mars med att peta ner dem i jord. Men de är på plats i sålådan i alla fall 🙂

Svenska Rallyt går för fullt i länet och de fick vinterväder även om det klagas lite på isigt underlag hörde jag. Di blir aldri’ nöjde 🙂 Sa till mor att jag är glad att vi inte skall köra långt idag för ujsan vilken eländig snörök det var, man såg inte ett smack när man mötte stora lastbilar.

Middag i Vita Huset ikväll och så får jag försöka få laptopen tillbaka till grannen. Hon kom med den i en påse och sa vassego igår 🙂 Var hos henne för någon vecka sedan men då var det någon diskreparation som genomfördes och det tog en evig tid. Hoppade inte igång så nu var de less på’n och den var vådligt nära att hamna på återvinningen. De har haft otur då det blev mjukvarufel och detta ingick inte i garantin så den har kostat dem lite om vi säger så och nu detta med diskreparationen. Men det kom upp så jag kunde välja ominstallation/återställning och då de inte hade viktiga filer på den så var det inga problem och nu så är den fixad med de ”kosta gratis”-program och länkar hon vill ha. Tror jag ligger lite på plussidan. Gott att göra gott.

Nu tar vi helgen här, ha en bra inledning på denna gott folk! Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 10 februari, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
