RSS

Utan terminalglasögonen

12 Feb

så är det inte lätt. Brukar ha björnkoll på dem så de är med till och från jobbet. Har glömt byta en gång men jag har mer nytta av terminal än vanliga då jag allt som oftast sitter väldigt nära typ allt känns det som oavsett vad jag gör. Nu blev de kvar efter spelningen och jag var nästan hemma när R ringde och sa att han hittat dem. Mök… det är 13 mil enkel väg så jag bad honom lägga dem i påse och skicka med posten. Fick meddelande nu att de redan var på plats. Ligger i fodralet men vi får väl se om Post Nord lyckas krossa dem eller om det går bra. Har optikerbesök på onsdag så i värsta fall får jag famla utan eller ha billig fylla med de vanliga.

Drog alltså väster ut i morse vid 0830 och 3-4 h senare var vi bra möra och trötta men sången och låtarna börjar ta form. En gemensam träning till skall vi ha innan det ”smäller” i mars.

Jag avstod från årsmötet på bygdegården i år då jag kände att sången låg mig närmare om hjärtat. Mamma var ombedd att sitta ordförande för mötet så hon fick hoppa in igen. Så nu är jag suppleant och webbstöd. Spörres vem som tar över kassörsuppdraget. Skall gladeligen lämna över kassalådan och skicka adressändringar 🙂 12 år får räcka.

Då är snart denna helgen över. Vapensystern I kom ju över i fredags och stannade kvar och hon for hemåt vid 15-snåret så vi hann att umgås och prata ikapp när de kom tebax från långpromenaden. 35 ½ år har vi känt varandra vid det här laget. Rätt otroligt men roligt att man lyckats hålla kontakten. Vissa får man inse kommer finnas i livet. Har som sagt inget många nära vänner men de jag kan kalla riktiga vapensystrar de har jag haft med från olika tider i livet och flera år vid det här laget. Uppskattar er enormt!!

-13 grader i morse så det var friskt och oj så fin himmel med soluppgång i öster och fullmonen i rosa/blåa skyar åt väster. Den fulingen lyste rakt i facet på mig inatt så det var lite so and so med sömnkvaliteten när man väl lyckades somna.

Mello igår var väl både sött och salt. Två av de acceptabla gick vidare men jag gillade Salo-låten så de jag gillat bäst so far i de första deltävlingarna har gått till andra chansen. Men appesut bäst igår var David Lindgrens insats. Som vi skrattade här hemma och när det var klart satt vi här och applåderade. De har verkligen skärpt upp sig med mellanakterna. Frågan är bara om de kan toppa detta 🙂

Hade min Mello-tyckar-tråd igång i mitt FB-flöde och det är najs att ha sällskap där, det var flitigt deltagande igår 🙂

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 12 februari, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
