RSS

Inte undra på

15 Feb

att jag helst går med mina terminalglasögon på senare tid. Besöket hos optikern gav vid handen att det blir nya glas (slog till med bågar också då jag hittade ett par under lusentappen) och hon hade förhoppning på att kunna få till terminalglasinställningen med lite justering och på det sätt fixa så jag kan använda dem jämt och slippa byta. Skulle hon sätta så att mitt brytningsfel fick korrekt korrigering så skulle jag nog trilla omkull sa hon 🙂 Det var ju det som mest troligt hände på Spec Savers när jag kände det som om jag var kort som en smurf.. Hon är så jäkla bra Maria och jag är trygg hos henne. Hon sa att ögonen troligtvis läkt och ”krympt” tillbaka senaste året så de jag fick som ordinarie är för starka helt enkelt. Då vi inte vet vart ögonen kommer landa vad gäller läkningen så blev det också en orsak att ta nya bågar så de jag har nu finns i reserven. Fick bli nya suncovers också då de är lite större än de jag haft och de har börjat sjunga på sista versen också så det blir runt 3100 kr med undersökning, bågar, glas och suncovers så det var överkomligt.

Vad bilen kostar spörres när fakturan kommer 🙂 Den var klar vid 16-snåret så det passade bra i tid. Knapp monterad och nytt signalhorn på plats. De behöll den gamla då det ju blir kontakt emellanåt och då är det bra om den gamla är kvar, så nu har jag två 🙂 Men det räcker med detta för att den skall gå igenom besiktningen. Ny spolarpump, tror den går på garantin, han såg lite pillemarisk ut 🙂 Ny torkararm bak så nu är den som den skall och då jag tyckt att det småkvittrat lite i fläktremmen bad jag dem kolla även den och jodå, det var hög tid att byta då den hade sprickor. Phu. Så, nu hoppas jag den fixar sig igenom besiktningen och kan leta ny i lugn och ro.

Vi fördrev tiden på Bergvik och käkade även lunch där. Aptråkigt att prova kläder… deprimerande som vanligt 🙂 När jag var klar vid optikern och mamma tog över stolen så gick jag till frissan som hade panik över sin mobil och jag fick över lite bilder från det gamla minneskortet men, själva mobilen var – sopren – helt tom, inga program, ingenting. Konstigt.. för även om inte skärmen funkar skall man ju kunna komma in i den via USB-kabel in i datorn. Men, mappen var tom. Vet inte vad han gjort på Elgiganten när han sa att han förde över och hon var så stressad så hon mindes inte vad han sa. Fick bli ett inlägg på FB så hon fick ut att hon bytt mobil och de som vill ha kontakt får SMSa henne. Så får jag fixa en backup på kontakterna när det kommit in och kompletterats.

Gick en sväng med Amigo när jag kom hem och var även och hämtade hans mat så idag har det blivit rejält med steg, för att vara jag 🙂

Hur det gick för mams hos optikern? Det är hög tid att återvända till ögon för koll av starren för nu är det bara 20% syn kvar så det är inte undra på att hon ser klent på icke opererade ögat.

Nu är det dags att fixa det sista tills kvällsmaten. Syrran och lilla E är på väg. Gjort en bunke guacamole så nu får vi se om den duger – Ja det är mer saker att äta givetvis 🙂 // Svejs!

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 februari, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
