RSS

På banan

19 Feb

igen, tror jag… men det känns bättre i alla fall. Februari har inte varit skojsig alls och i slutet av arbetsveckan dippade humöret och orken rejält men idag börjar det känns bättre. Städat på hallen på övervåningen och fixat så jag har fått in TVn däruppe och kopplat så stereon tar in TV-ljudet och förberett för att kunna spela via AUX så jag kan träna eller köra datorn med TVn som storskärm. Känner mig nöjd. Körde pilates via datorn. Donnewetter vad det tar! Hade glömt hur effektivt det är, men magstödet har jag, även om isoleringen är generös. Dock kan man helt klart öva upp styrkan.

Vi har även varit ute och klippt våra två äppelträd idag mor och jag så nacken är lite irro så här på kvällskvisten men skönt att vara ute och blek sol blev det. Hade Amigo på fm då det var travskola och han var lagom road att gå ut på blöta gårdsplanen. Höll mig på tomten då det är så in i hoppsan skitigt ute på vägen och vit hund som inte gillar att duscha är ingen bra kombo, men han var nöjd att få vara på tomten, raggarduscha i snön osv.

Helgen i övrigt har varit stillsam. Fredagens Zumbapass blev bra även om jag inte var på humör alls men blev förvånad att så många hittade dit ändå trots halkan så vi landade på 26 pers denna veckan. Vi for hem direkt efter passet och jag var trött och sliten, höll på att somna på stolen. Mammas bil skulle hämtas så vi kunde inte slöa till oss och vid 1530 for vi ner till storbyn då jag skulle hämta ut paket. Mor ringde när jag var och hämtade ut paketet och det var 30 min kvar. For till styrelsekompis till mamma och satt och pratade tills det var dags att åka och hämta bilen. Visade sig vara mer saker att fixa än vanlig service så den får åka tillbaka nästa vecka.

Mello igår givetvis men det var allt en avslagen historia. Hela programmet kändes så där lagom engagerat. Dock hade den som var ansvarig för ljuseffekterna tagit droger tror jag.. jösses vad jobbigt det var att titta på’t. Gillade Owe jag, min musik och det vippade bra i fossingen. Bengtsson är ingen favorit men låten vinner efter några lyssningar. Så det var helt ok bidrag som gick vidare. Roligt med lite blandning.

I morgon skall jag till tandhygienisten. Spörres om hon åker på en dagsedel om hon är och petar på tandhalslagningen.. det är snart ett år sedan den fixades och det har inte varit skojs.. tror även att sista visdomstanden har rört på sig, vi får se vad röntgen visar i morgon.

 
1 kommentar

Publicerat av på 19 februari, 2017 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “På banan

  1. Gunvor Persson

    20 februari, 2017 at 16:16

    Tandhygienister är ett nödvändigt ont… ibland. Hoppas hon är snäll…

     

Kommentera

 
