RSS

Det går bra nu…

20 Feb

när jag svängde upp på gatan till jobbet så lät det väldans konstigt och det vibrerade i pedalerna. När jag for hem lät det tjofsig och jag körde in på verkstan och han trodde det var urtrampningslagret på kopplingen… ringde verkstan i storbyn och kollade med honom om de kunde titta och jag kunde ställa den där. Men han sa att är det detta fel måste de lyfta motorn och även byta kopplingen och det kan lätt dra iväg med 5 siffrigt belopp. Ain’t gonna happen kan jag säga. Men det är bra att veta vad som är vajsing. Får väl sälja f’nstyget som renoveringsobjekt. Eller sänke… Syrran är gullig och lånar ut sin bil i morgon så får jag ta mammas de andra dagarna men det kör ihop sig ändå. Letar på nätet efter tänkbara objekt, får väl ge mig ut under helgen och leta. Som sagt så får man inse att hintarna man fått visar att det ÄR dags att skaffa nytt. Men surt, det är det.

Hade tandhygienisten i morse och inga hål – kors. Så det blev kort dag då jag var på plats 2½ timme senare än vanligt.

Nu gick det bra, bäst att skriva det som inledning, men jag kan säga att min kära mor höll på att ge mig hjärtstillestånd av rädsla igår… vi har 16 steg i vår trapp och jag gick upp före henne och så skulle hon titta på hur jag fixat till det på övervåningen under gårdagen, glömmer räkna trappstegen, trampar en extra gång i luften och tappar balansen… tog tag i uppfällda handtaget på trapphiss-stolen men den fällde ner sig och olyckan var ett faktum. Jag skrek rätt ut när hon kom farandes i en sned båge och tack gode gud att jag ställt min pilatesmatta på kortsidan vid brudkistan… såg bara det vassa hörnet och jag var övertygad om att det hade gått in i bröstkorgen på henne men hon gled på något vis på mattan och damp ner på sina opererade knän.. jösses säger jag vad rädd jag blev. Det tog en evighet kändes det som innan jag fick koll på hur det hade gått och vi lyckades få upp henne. Jag blev riktigt skakis och det tog en god stund innan jag orkade somna. Men som sagt, det gick så bra det kunde och blåmärken försvinner som tur är. Det är SÅ lätt hänt.

 

 
1 kommentar

Publicerat av på 20 februari, 2017 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Det går bra nu…

  1. hellen64

    20 februari, 2017 at 20:53

    Huvva, tur att det gick bra.

     

Kommentera

 
