RSS

Skön vårvinterdag

26 Feb

men uj så tuuung snö… det sved till lite i ländryggen när jag kämpade med skyffeln även om jag försöker stå rätt och ha magstöd. Så det är lite stolpig gång här efter lunch. Men snön kom bort och nu har det tina av där jag skottat så det blev som jag tänkt. Snöade som hoppsan igår kväll och inatt så runt en dm blev det. Men med svag sol så tinade det bort från bilar och det som var skottat samt från taken så det är halv insjö på sina ställen. Minusgrader på det inatt = broddar på.

Sista högarna från gamla bilen undanstädade och en hög med grus på golvet kom bort med hjälp av snabeldraken. Vi hade hårbollen på förmiddagen så när ryggen protesterade stapplade jag runt med honom på broddade kängor – kanske inte direkt ultimat fotbeklädnad med tanke på ryggen.

Plockat in några grenar med Forsythia så det blir lite vårkänslor när blommorna kommer.

forsyt
(hittade ingen egen bild i gömmorna så jag lånade en på nätet)

I morgon är det back to work som gäller. Känns som om jag varit borta i 5 veckor och inte 5 dagar. Skall bli spännande att se hur bilen funkar på snirkliga vägarna och guppiga underlaget. Ljusbilden har jag inte testat än, det var visst något häftigt paket valt vid köpet när den var ny. Sensorer och grejer, fattade inte hälften. Men jag kommer avaktivera varselljuset. Tror jag lyckades 🙂  Blir tokig på alla som bländar med dem ihop med halvljuset och ena funkade inte heller så de får vara släckta. Kollade vad en H15-lampa kostade.. s’ulle inte tro att det är värt pengen. När jag kollade instruktionsboken stod det hur man avaktiverar resp aktiverar varselljuset så jag tro jag lyckades. Stod allt om belysningen, MEN inte vilka lampor, watt-tal osv. Så dumt. Men jag kollade upp på en hemsida och det verkar vara samma som på pugarten. Dock borde det vara bättre elsystem i den nya så att det inte behövs bytas lika ofta. Spörres. Lite förundrad över att en så stor bil ändå inte är lika hög som pugarten. De är lika långa och det är en kombi men den passar korta mig så nu når jag upp på mitten av taket igen. Inte gjort sedan jag hade Renaulten för 10 år sedan 🙂

Nu skall jag kolla hur det går för Jan i Öppet Spår. So far har han varit ute drygt 8 h och 47 min. Skulle ärligt aldrig komma på tanken. Det där med vintersport har andra i familjen lyckats få allt intresse för så vår gren är liksom tom 🙂

 
3 kommentarer

Publicerat av på 26 februari, 2017 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Skön vårvinterdag

  1. Jag

    27 februari, 2017 at 12:46

    Trodde ett litet ögonblick att er vår var längre kommen än vår vår.

     
    • Suttecity

      27 februari, 2017 at 20:54

      Njae, det är regn och äckelblöta med dimma och sprayregn… isch. //Kram

       
      • Jag

        27 februari, 2017 at 22:20

        Kram!

         

Kommentera

 
