RSS

Äntligen

01 Mar

fick jag hämta ut mina nya glasögon. Att gå med terminalglasen som inte korrigerar brytningsfelet har varit en utmaning men betydligt lättare än de gamla som var på tok för starka. Så lite tjong i skallen var det när jag fick de nya på mig men oj så vilsamt för ögonen när de samarbetar. Kommer inte få skarp syn på vänsterögat då brytningsfelet är sådant att om hon skulle dra rätt det så skulle jag inte fixa det. Så nu kör vi på det här ett tag. Who knows, kanske det läker ihop ännu mera så det går att fixa. Men jag blev nöjd med bågarna och det känns lite mer klätt att ha båge runt hela glaset. De går lite åt det blåa hållet så det fick bli lite omväxling till det svarta och röda som varit ett år nu. Samt att jag tror de är lite mer tåliga att ta av och på då jag får lyfta på dem om det är väldigt närgående studier som behöver göras 🙂 Knäppte en selfie i bilen innan jag skulle lämna in den för att fixa stenskottet, då jag vet att familj och andra omkring är nyfikna på de nya bågarna.
nya-glysogon
Asså… i morse var det halv snöstorm och från kl 0500 när Jan for till jobbet och tills jag for hade det kommit över en dm och det var tätt i luften. Såg inte mycket kan jag säga och satt och svor hela vägen till jobbet, nästan. Tog en kvart längre så det gick inte fort. Helt sjukt att vara ute i detta dretvä’r . När jag kom ner mot riksvägen så bara studsa bilen när jag bromsade och gick i sidled i halkan – kan säga att jag hade puls där ett tag… glad att jag var själv på vägen. Men lastbilarna kom vådligt nära. Hade det gått 5 km snabbare hade jag glidit ut på vägen. Uff. Den är stadig ändå i vinterväglaget måste jag säga. Lite lägre än pugarten men ja den gräver ner sig och ger bra fäste.

Jobbade fram till 13:30 och då for jag till Karlstad för att först hämta ut glasögonen. Riksvägen mellan jobb-byn och stan är ju lagom oskojsig och där får man bara köra 80 med bred väg och raksträckor, men länsvägen från storbyn och upp där det är mer krokigt än rakt – där är det 90 km. Så dumt. Nåväl. Det är en fröjd att backa in i p-fickorna i alla fall med backkameran. Fiffig pryl 🙂 När jag var klar hos optikern for jag till Biltema och fördrev tiden lite tills kl 15:30 då bilen skulle in. Gick över till apdyra blomsteraffären på andra sidan gatan för att fördriva tiden. Då ringde byggare M och sa att de ville komma och suga ut gruset i stugan i morgon. Så kan de börja med svampbehandlingen och sedan börja med plattan. Hej hopp.

Konstaterade att jag verkligen saknar vår riksväg från stan och hem när det gäller pendlingsväg. Kan den i minsta kurva vid det här laget så det är kanske därför, men det vore SÅ skönt att få byta väg till jobbet…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 mars, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
