RSS

Visade sig

08 Mar

att det nästan var tomt på olja i motorn så det var ju bra att jag svängde in vid verkstan i arbetsbyn. Han blev lite förvirrad när jag hade en Golf, hade inte du en Peugeot? frågade han. Jo men den hade gjort sitt sa jag 🙂 Nu kan inte jag så värstans mycket om turbomotorer men såpass begriper jag att det inte skall vara tomt på olja. En liter gick det i och nu så syntes det på stickan och då den ser lite annorlunda ut och jag ser som en kratta så hade jag inte sett vart nivåstrecket var. De gamla stickorna syns det ju lätt på, men denna är stylad… men han visade mig så nu är jag med i matchen. Tror jag 🙂 Kan fylla på själv i alla fall. Alltid något. Samt att jag vet att den inte falsklarmade. Skrev upp mätarställningen så jag har lite koll på om den är väldigt oljetörstig. Vissa motorer är det sa han. Så nu finns det en liter reserven 🙂

Seg jobbdag, känns som om jag håller på att krypa ur skinnet.. vårväxt 🙂

Nu kommer strax damerna i Vita Huset hit för kvällsmat. Det har varit dansträning för Lilla E och Smulan hade en extra poledansträning i stan. Kan säga att Amigo känner på sig att de är på G hemåt 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 8 mars, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
