RSS

Söndag

12 Mar

är det idag och jag har precis kommit hem från genrepet med grabbarna. 3h i bil för lika många timmars sång.. länet är stort! Men det satt bra och de ger energi samt då att man får sjunga av sig. Mamma sitter sekreterare på ett årsmöte så hon är väl inte hemma än på ett par timmar. Tänkte ta stavarna och trava iväg lite för det har inte blivit många steg so  far å man suttit i bilen samt stått rätt upp och ner med mikrofonen i näven.

Igår var vapensyster I här från tidig em tills efter Mello så vi var ute och gick ett par gånger i härliga vädret och pratade ikapp. Så igår var det runt 11 000 steg på räknaren. Lite skillnad 🙂 Fika i kuvösen som låg på 22 grader så det var allt vår i luften. Syrran var på Tomas Pettersson i stan men anslöt när hon kom hem och vi blev 8 st runt matbordet då även stora gulliganen med sin bästaste (I’s dotter) – lite lätt slitna pga sömnbrist då det var fest på fredagen – åkte hem med syrran då mormors mat hägrade 🙂 . De for dock med ner till storbyn igen då det vankades ny fest senare på kvällen. Att de orkar…

Mello ja, inte min favorit som vann, har lite svårt för honom, åtminstone att titta samtidigt som man lyssnar. Lite för dåligt med utstrålning – ungefär som Barbie Ken. Men låten har spelat sig in i skallen. Dock var Boris och Wictoria mina favoriter. Owe’s låt var den som satte sprätt på fötterna 🙂 Top Cat’s killarna fick representera länet. Är uppvuxen men den där musiken så jag gillar’t även om det inte är något att skicka till Ukraina. Nä schlager är det inte och det har det inte varit på väldigt många år. Melodifestival, det är just vad det är inte Schlagerfestival. Lite fränt ändå att vid 88 års ålder skicka in bidrag för egen del för första gången och komma med och ta sig till final 🙂 Han förde ju in rocken i Sverige på sin tid. De stora gulliganerna tittade skeptiskt på mig när jag meddelade detta. Tiderna förändras, helt klart.

Fredagsgolvet var välfyllt även denna veckan så runt 30 st Zumba Goldies kom. Jag var lite splittrad kände jag så lite variationer blev det 🙂 En sväng till Välsviken för proviantering av lite alkohol- samt alkoholfria alternativ – inför gårdagskvällen och så en sväng genom ICA och medköp av lunch från salladsbaren. Solen sken härligt så vi stannade vid fina – om än so far väldigt vintriga – rastplatsen på Edsgatan och där kommer det bli kanonfint nu när våren kommer in så smått. Vi käkade fredagspizza och avnjöt Let’s dance i Vita Huset. Jag klädde in soffan med badhanddukar så kunde jag sitta bekvämt utan större risk för kattastman av all päls. Hade fullt sjå att få bort Morris som tyckte att vi skulle gosa och Musse blängde på mamma som lyft ner honom från hans fåtlölj 🙂 Inte lätt när det är folk som kommer och stör kvällsordningarna för pälsklingarna 🙂 Ang LD så blev jag väldans glatt överraskad av Stina och Ellen gjorde en toppenfin vals (enl mig som instruktör) och det gjorde även lite ont i instruktörshjärtat och jag försökte att inte skratta för mycket åt vissa, men det skall bli roligt att följa. Har ju mina favoritdansare på proffssidan där så lite ögongodis blev det 😉 Är svag för karlar som kan dansa så där. Måste åter igen säga att jag saknar livet som instruktör under tävlingssäsongerna som vi höll på. Utveckla människor och hitta deras styrkor och lyfta det som behövs. Tacksamt när man hade adepter som såg ens hjälper som just hjälper och inte att man stod och kritiserade allt de gjorde. Vissa kan inte ta hjälp, så är det bara. Hur goda avsikter man än har. Å andra sidan var det inte de som ville ha hjälp heller så.

Fredagen gav även steg 1 mot sommarfärgen på håret. Inte lätt att dra upp slingor efter senaste klippningen men några nyanser ljusare blev det och man känner sig liiite piggare..

Oj nu blev det ett långt inlägg, brukar vara jobbigt att läsa, men är man slö och inte har skrivit på några dagar kan det lätt bli långt 🙂 Hoppas att din helg har varit bra. Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 12 mars, 2017 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Söndag

  1. Znogge

    12 mars, 2017 at 21:27

    Rätt låt vann verkligen inte även om det naturligtvis är en smaksak. Själv hade jag sett Wictoria eller Nano men så blev det inte. Nåja, nu är helgen snart över och måndagen knackar på igen.

    Kram och trevlig kväll!

     

Kommentera

 
