RSS

Snickarna dök upp idag

14 Mar

och T hämtade mig för att visa hur vi ville ha det och ev ändringar. Vi bollade idéer fram och tebax och de förstod snabbt att effektiv förvaring är en ledstjärna när vi gör om. Badrummet blir troligtvis lite omorganiserad. Bl a flytta handfatet för att få bättre plats på väggen mot köket. Planera placering av nya varmvattenberedaren, leda in vattenavstängningen i badrummet där det finns rätt sorts matta och golvbrunn om det skulle springa läck osv. Så det känns bra. Kan vi bara flytta det eländigt dumt placerade proppskåpet i hallen till entréväggen så kan vi lösa förvaringen på ett helt annat sätt på väggen där den sitter idag. Samt att jag slipper ha ticke ticke ticke ticke att lyssna på då det leder ljudet från timern i väggen. Japp, fånigt känslig för ljud så det blir en bonus även om det tar lite extra tid för dem att ordna omplaceringen. Skall ta och kika in nu när jag skall ut och fixa värmen i bilen inför jobbresan i morgon. De var här hela dagen med tre man så det borde ha hänt lite. Två snickare och en ”röjningspôjk”.

Gjort ett par timmar med firmauppdrag och sedan fixat med brödbak och annat. Under tiden lyssnade jag klart på senaste ljudboken. Hade ambition på att ta en promenad innan jag hämtade posten men det var sånt där läbbigt spraydugg som kom ner så jag tänkte att jag avvaktar och bara hämtar posten. Tur det.. för det blåser halvstorm. typ och när jag kom in blev det helt grått ute och det piskade gråa regngardiner – ungefär som på film. Isch. Nu verkar det dock ha gett med sig. Bra det för Lilla E skall till travskolan och köra idag. Nu är det ju bara vatten som torkar som hon bruka säga så hon är in så känslig 🙂

Haft lite egentid idag då mamma var på PRO-utbildningen och sedan hade de månadsmöte så hon stannade i storbyn hos styrelsekompisen och slapp åka 3 mil extra ToR.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 mars, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
