RSS

Tranorna har anlänt!

18 Mar

djur_trana_dansar

Idag när jag var ute och monterade ner flaggstångsgranen så långt det gick hörde jag dem. De första tranorna har anlänt till byn!! Brukar inte komma förrän i början av april men de är välkomna! En klar förbättring på fågelsång mot granntupparnas förbannat hysteriskt galande. Nu överdriver jag inte – räknade sekunderna mellan – den ene gal med 10-15 sek mellanrum… så att sitta ute och njuta av vårfåglarna kan man glömma och att ställa upp fönstret lär inte bli aktuellt en enda natt om man vill sova på morgonen… nä jag tycker inte att det är något man skall ”gilla läget” på även om man bor på landet. Stäng in fanstyget åtminstone på nätterna. Just saying. Och det är bara mars månad än… voj voj 🙂 Men nu väljer jag att njuta av tranorna (brukar mest muttra när de drar igång early morning på sommaren 🙂 Nu väntar jag ivrigt på att toffsvipan och sädesärlan skall komma (även om de kackade ner min bil) Detta lär väl inte bli förrän fram i maj, men ändå, det närmar sig 🙂

Ikväll är det sång i Mangskog. Skall försöka ladda upp nu. Svejs på er!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 18 mars, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
