RSS

Det var söndagen det

19 Mar

Syrran var hygglo och körde mamma till PRO-bussen då de for redan kl 07:10 och jag slapp gå upp i ottan. Vi kom ju hem i skaplig tid så jag tror nog att hon fick sina sömntimmar kära mor. Det var Oscars Revyn på em och sedan drar de till Åland och är hemma igen i morgon. Själv har jag fixat och mojjat ute och inne och varit ute och gått några varv genom byn då jag har minne som har lite att önska men då fick man lite extra steg.

Fick hämta Amigo då syrran fick kasta sig iväg och hämta Smulan hos pojkvännen några mil bort då hennes mage krånglat och det väntar utredning men nu var hon orolig och ledsen att något var fel och syrran ringde 1177 för rådgivning och de bad dem åka till akuten. Vi räknade med många timmar borta men det gick förvånansvärt snabbt. Så lite medicin tills det är dags för utredning blev det. Skönt ändå, blev lite lugnande av beskedet från läkarens tolkning av provsvaren som kom från VC så jag väljer att hoppas på det bästa till motsats bevisas.

Nya kassören var här och hämtade alla papper och handkassan så nu är jag entledigad. Känns skönt. Varit kassör många år och nu blev det lite mer plats när arkivkartongerna försvann.

Mör i kroppen och ländryggen är smågrinig, har krånglat ett tag men igår var det klackar på kängorna så det var med i beräkningen med krångel idag. Gör pilatesövningar och då knockar det och smäller så jag skall försöka ta mig tid för ett fullt pass i morgon. Latmasken har härjat hela dagen 🙂

Allt för idag – en jäkligt bra helg har det varit, improviserad på sina håll men det blev ju bra i slutändan 🙂 Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 19 mars, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
