RSS

Då var helgen över

26 Mar

och idag har det varit helt ljuvligt väder även om det blåste tungt. Vi har haft rart besök av gudbarnen och deras mor och Smulan’s kille har också varit här så det har varit fullt hus. Igår var det vara ute som gällde och det blev en sväng runt tjärnen så det var bra möra ben för min del och rygg då jag tog stavarna.

Fredagspasset med Goldiesgänget var lite glesare men vi var ändå över 20 st så det var bra. Det är allt från proppar i benen till bältros och resor men de har varit snälla och hört av sig så jag inte behöver bli orolig när det inte dyker upp på några veckor.

Idag var loppis öppet så vi var dit en sväng. Syrran och gudbarnen med moder var där när de öppnade så de gjorde riktiga fynd. Har liksom ingenstans att ställa grejer för egen del då allt jag äger och har står ihopställt på olika ställen i uthusen så att köpa mer känns inte prio 1. Dock har vi konstaterat att hon behöver ha en egen sida på FB för loppisen och jag har lovat administrera så kan vi lättare få ut info och lägga upp bilder på vad som finns på lager. Så det har jag fixat här i kväll. Vi har även varit i Vita Huset på söndagspizza och kunde sitta i en väl uppvärmd kuvös.

Jag fick min nya Samsung S7 före helgen och oj vilken bra kamera! SIM-kortet landade i lådan i fredags men plånboken och skyddsglaset är inte levererade ännu så jag kör med gamla fodralet till S5:an – inte ultimat men det funkar. Lena hade en bautabukett med tulpaner och ranunkel med till mamma och den har fått vara föremål för kameratest under helgen – så fick jag egna tulpanbilder att ha på hemsidor också 🙂
tulpanbukett.gif
Stugan fortskrider – men jag har satt lite lappar på funderingar. Dels så har de satt strömbrytarna och kontakten som var till köksarmaturerna mitt på väggen där de hamnar nu då de lagt igen gamla hallen… kommer inte gå att ha några högre möbler där med den dumma placeringen. Vi får se om de flyttar den. Enda de har gjort klart. Bättre att låta elektrikern göra sitt kan man tycka. Det funkar ju men ja, har man flyttat ingångarna får ju kontakterna följa med för mest praktisk lösning. Åtminstone i min värld. Nåja.

Sommartiden är här, kommer bli grymt i morgon bitti. Känner väldigt väl av den där timmen när man går upp så tidigt som jag gör. Bara att gilla läget.

Hoppas att ni har haft en skön helg på ert håll! //Svejs

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 26 mars, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
