RSS

Hackigt med sömnen

30 Mar

även i natt. Var upp en sväng vid 02-snåret och sedan hörde jag någon larmliknande signal långt bort när jag vaknade till igen. Ni vet, det känns som om att man prexis har somnat och det letar sig in i medvetandet. Mina torra ögon låter sig inte öppnas i ett nafs så jag vände på mig mot rummet och kisade med högerögat som brukar gå att öppna lite lättare. Det blinkade orange i hela rummet.. billarmet… mäh… tittade på klockan.. 04:15… rackarns, måste ha varit kupévärmaren som utlöst det. Glömt ställa timern… jäklar… grannarna… 30 sek står den och hojtar så det gav sig och jag slocknade igen och 04:45 slog klockradion glatt igång. Snacka på att känna sig sömnbakfull…

Minus 5 grader så det var kallt och rått. Jobbade fram till 14 och då hade det börjat regna och de var snöglôpp i luften när jag for. Tänkte att det kunde stanna kvar där men icke…
sno 170330
så nu är det vitt på backen igen. Försvinner snart men rugguggleväder är bara förnamnet. Koncentrerade mig på Koltrasten och Rödhaken som skuttade runt nedanför fönstret istället – det blir vår även i år. Fåglarna tycker det i alla fall 🙂 Tranorna går och trumpetar för full hals, en jäkla volym på dem.

Kom på att jag inte kolla fällorna på vinden på ett tag så jag smög mig upp och jodå, i den kladdigaste fällan satt det en stel sak. Dock inte överjäst som tur var. Det är nog ibland det äckligaste som finns att ta vara på..

I morgon vankas Zumba Gold igen. Wihiii! //Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 30 mars, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
