RSS

Gråväder

31 Mar

här över länet och det regnade när vi kom ut från Zumban och det lär fortsätta över natten vad det verkar på prognosen. Över 30 st idag på golvet och uj så svettig jag blev. Kunde inte låta bli att ta in även om vänstra delen av ländryggen protesterar. Uppkrokad bäckenled men jag håller igång.

Vi bytte om och for hem med Aila och sedan till Skoghall. När vi skulle upp på vägen så hamnade jag i kö – trodde jag – sedan när vi stått där ett par minuter konstaterade jag att bilen framför inte var igång 🙂 Tittade upp och såg en skylt med ett P på 😀 Så jag sa till mamma att det går nog bättre om jag inte står i kö bakom alla parkerade bilar ha ha. Så dumt. Men de bygger och har ”snott” ena vägbanan så det är lite bökigt där.

En trevlig lunch med 3 av mammas gamla klasskamrater och de planerade återträffen i maj. De gick ur skolan 1953 och delar av damerna i klassen träffas varannan månad och de som kan ansluter.

Vi gick upp och hälsade på Gerd och tog en kopp kaffe när vi ändå var i närheten. Sedan till Zoobutiken och hämta hem kattmat åt pälsklingarna i Vita Huset.

Jag fick en liten dipp hos Gert och blev även täppt i näsan så jag fick andas genom munnen när vi for hem och blev sanslöst gäspig så det var lång hem. Både mamma och jag gick ner i sleepingmode så hon knatade upp på sitt rum och somnade nog omgående vad det lät. Jag gick upp en stund senare och lade mig och lyssnade på radion från minnesstunden för S-E Magnusson i Domkyrkan och sedan vaknade jag av att jag snarkade. En viskning jämfört med hur det lät från mammas rum 😀

Nu har vi försökt vakna till och skall gå över till Vita Huset för veckans pizza och vi stannar kvar och ser på Let’s dance.

Trevlig fredagskväll gott folk och ha en bra inledning på helgen!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 31 mars, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
