RSS

Trädgårdssöndag

02 Apr

med tillhörande träningsvärk och ojig rygg. Men jag älskar’t!

Gav mig på den gamla måbärsbusken som jag formklipp några år, men nu kändes den mest i vägen och jag ville ha dit den pingliga Aroniabusken istället. Den blir så fin på hösten och bären är nyttiga och man kan göras gelé eller snaps 🙂 Måbär får duktiga rötter efter några år.. vet detta efter att ha grävt upp halvmånen med häckplantor för en massa år sedan vid stugan. Ville ha bort dem, pappa tittade på mig, gick och vässade spaden, räckte den till mig, sa -Gräv dig trött och så for han och svågern på annat ärende. Märktes att han inte riktigt trodde på detta men f*n flög i mig och jädrar vad jag grävde 🙂 När de kom tillbaka så var det klart och de låg på kärran. Både papps och svågern såg en aningens förvånade ut 🙂

Var självsam med hårbollen här hemma efter lunch då mamma och flickorna i Vita Huset for till större grannstaden för att gratta Lilla E’s farmor som fyllt 80.

Nu bakas det Dukanknäcke sena timmen på dagen, har inte haft stônn ôvver på hele dagen och minnet är ju so and so vad det verkar och man står det på morgonen och glor på en tum brödburk.

Avslutar en bra helg. Dags för nedvarvning vid TVn men först en språngmarsch genom duschem. . Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 2 april, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
