RSS

Det här med att ligga still

04 Apr

på nätterna är inte vad jag gör just för tillfället i alla fall. Somnar alltid in på högersidan (till 95%) och vaknar ofta liggandes på vänster. Vid 03-snåret drömde jag och hörde ett surr i huvudet och vaknade till, liggandes på rygg med armar uppåt sträck över huvudet och de sov så de var inte lätta att flytta 🙂 Snarkade nog tämligen tappert också som de kändes i halsen. 1½ h senare spratt klockradion igång och det tog sin runda stund att vakna till liv och sedan får lite ordning på leder och skråv så att man tog sig upp. Snacka på ångvältsöverkörning.

Men iväg kom jag till slut och när jag kom på RV och skulle svänga in på LV i Storbyn så kom det två stora lastbilsekipage och kom in på vägen före mig. Dret…. kommer ta tid att komma till jobbet med andra ord då de inte kan köra värst snabbt med alla kurvor. 10 minuter in på vägen har man väldigt god sikt även om det är långsnäv kurva och då drog bilen bakom mig iväg och jag såg att det var ledigt så jag tänkte, va fasen, jag har ju turbo under huven så nu skall vi testa och jag hängde på. Jäspalt anamma säger jag bara – swosh så var jag förbi 😀 Det är ju rätt smalt men det gick bra att köra om de stora eländena och det märks att det är en stabilare bil än vad pugarten var och den var ändå riktigt bra. Så jag konstaterade igen att jag gjorde rätt i att köpa den. Känner mig så trygg man kan i en bil och jag har testat bromsarna några gånger de senaste två veckorna också då rådjuren är väldigt skuttiga för tillfället och gillar att hoppa över vägen. Kommer en kommer två kommer tre-regeln är bra att ha med sig. Har räddad bilen några gånger.

Då jag plötsligt var ikapp med det mesta redan efter fikat så var jag nästan klar vid lunch och det som var kvar kan jag göra på torsdag så jag käkade lunchlådan och for hemåt. Hämtade upp mamma och drog mot stan. Liten dipp igen innan vi for så jag höll på att gäspa käken ur led och blev sådär migräntät i snoken på vägen ner men det släppte när vi hade plockat upp Smulan och parkerat vid centrala vårdcentralen där hon hade tid vid 15-snåret. Mormor följde med och jag pinnade iväg ner till Scalateatern och hämtade ut biljetterna till ”I Sista Minuten” som vi lyckades få biljetter till efter mycket letande i våra almanackor och matchade mot biljettillgången. Sedan en sväng in på Mitt i City och hamnade – kors i taket – på Clas Ohlson 😀 Blev en stor kasse innan jag var klar och gick tillbaka till VC och satte mig och väntade på dem i foajén. Iväg till mina gamla kvarter och in på apoteket och hämtade ut det hon behövde och sedan hemåt. En bit utanför stan fick hon ta över ratten och övningsköra hem. Mormors bil är automat så vi kunde träna på lite andra grejer nu när hon inte behövde komma ihåg mer än att bara använda högerfoten 🙂 Hon har aldrig tankat bilen eller moppen på macken så nu fick hon prova det också när jag gick in och hämtade ut ett paket.

Lilla E var på Travskola så vi hade dem här på kvällsmat. Som sagt stannar jag hemma och fixar egna grejer i morgon så finns det fullt dagsverke på torsdag. Bra med flexibla jobb och bra arbetskamrater och uppdragsgivare som är smidiga. Det gillas.

Jösses, gick förbi spegeln och såg min konstiga frisyr som blev idag. Hade syntetblus på mig och ju längre dagen gick så har håret rest sig så ja, det ser lite skojsigt ut och efter språngmarschen på stan blev det lite småfuktigt så hej självfall 🙂 Stor idé att platta och ha sig. Not. Eller så får man ta till det tunga stylingartilleriet 🙂 I-landsproblem.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 4 april, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
