RSS

Ledig onsdag

05 Apr

blev det idag, men den har gått ändå 🙂 Kl 0800 åkte snickeribilen upp på gården och det kom in nya fixade fönsterrutor på norra delen av altanen och sedan sågades det och bankades fram till lunch så då for de iväg och jag pinnade ut för jag var nyfiken på vad som gjorts. Hallen var fixat och gipsad så nu är det inte ett gapande hål där och vad det verkar så blir proppskåpet kvar. Funkat i 20 år så det får reda sig. Sedan hade han flyttat på kontakterna som hamnat mitt på väggen där öppningen till lill-hallen var tidigare. Hade jag fått välja hade jag väl velat ha dem närmare WC-dörren vid köket men nu blev det väl enklast utan omdragning att sätta dem till vänster om alkovingången då det är flera dosor på motsatt sida om väggen. Nu går det att möblera den väggen med högre skåp så det är jag nöjd med. Fick mail från butiken att hon ritat ett köksförslag så vi skall åka dit på fredag efter Zumban så får vi se. Beställer nog badrumsmattan och väggmattorna, kan vi få in dem i bilen så tar vi med dem, annars får jag ta kärran och åka ner på lördag el söndag.

Övningskörde med Smulan då pojkvännen skulle hämtas vid bussen.

Krillan och Astrid var här när jag kom tillbaka och efter fikat så fixade jag håret på honom då det var över en månad sedan och han började bli lite raggig.

I övrigt har det blivit en hel del administration med bygdegårdsdistriktet då vi har distriktsstämma den 22/4. Visade sig att det inte var utsänt några inbjudningar ännu från de som hjälper oss så jag fixade digitalt utskick och har fixat med hemsidan och facebook så nu har jag gjort det jag kan. En ny bygdegård som behöver hjälp med hemsida så jag har kontaktat den nya styrelsen så får vi se hur mycket hjälp de behöver.

Lilla E hade HipHop-träning i stan så alla åt här när de kom hem. Har nog aldrig kokat så mycket pasta 🙂

Då blir det arbetsdag i morgon. Spörres hur lång den blir. Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 5 april, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
