RSS

Tröttare än tröttast

18 Apr

var jag i morse. Inga öronproppar i då jag inte hör klockradion. Jösses vilket oväsen det är i radiatorerna och pannan slår mellan stegen. Jag har mitt rum direkt över och det hörs, men man har vant sig – dock är det väldigt ihärdigt och det säger ju bonk när den byter så det hörs otroligt mycket nu. Samt då ”kolsyran” som kommer igång före eller efter, var och varannan gång. Vet inte hur många gånger jag vaknade inatt. Det röda vänsterögat var inte direkt bättre och båda ögonvitorna var som polkagrisar. Var segt att köra. Men dagen gick rätt så snabbt och jag for hemåt vid 15-tiden. Nu har det börjat 4 olika vägarbeten på länsvägen så det kommer ta längre tid att resa.

Mamma var på kaffe hos en bekant i grannbyn och jag har fixat med fucciorna så de är nedklippta och putsade. Tog även in dahliaknölarna så får vi se om det är något liv i dem . De hade blivit kvar i friggan kom jag på idag när kollegan frågade om jag vill ha knölat till en röd dahlia.

Tja, det händer inte så mycket för tillfället och skrivklådan är tämligen stillsam.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 18 april, 2017 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Tröttare än tröttast

  1. Znogge

    19 april, 2017 at 12:22

    Ärligt talat så vet jag inte om jag hade kunnat vänja mig vid ett sådant ljud. Hade nog liksom bara legat och väntat på nästa gång det skulle höras…

    Kram

     
    • Suttecity

      19 april, 2017 at 13:05

      Nej det där är inget man vänjer sig vid….

       

Kommentera

 
