RSS

Söndag

23 Apr

och lugnet före stormen om man skall tro på väderprognosen… blä. Blir det väldans oväder så stannar jag hemma, har den dealen med uppdragsgivaren så det är bra.

Gårdagens Distriktsstämma löpte väl och jösses så förvånad jag blev när de ropade upp mitt namn för att få utmärkelsen Silvernålen. Hur de lyckats hålla detta hemligt i styrelsen när vi har haft möten måste jag säga är bra jobbat 🙂 Blev lite blöt i ögat och varm om hjärtat när jag hörde motiveringen.

Idag har jag fått klättra bakom alla sakerna i garaget och hittade whiskeyflaskan vi blandar bränslet till jordfräsen i. Det är lite specialmätning och pappa hade räknat ut det fiffigt så med den flaskan och korken är lätta att blanda rätt. Fräsen hoppade igång – kôrs i taket –  och jag gick över potatislandet en gång. Blir nog en gång till innan det är dags att fåra. Men med någon dm snö på ingång lär det dröja några veckor innan det blir varmt nog i jorden att fåra upp och sätta potatis. Händerna vill inte göra som man själv vill när man gått med den däringa vibrerande saken så det tog ett tag innan man kunde skriva med fingersättning igen 🙂

Grävande grannen kom förbi och nu bestämde vi vart det skulle grävas och han stegade upp hur mycket slang vi måste köpa. Gör stenkista och fyller med singel så blir det väldränerat.

Har även fått fram vattenslangarna till stora huset så de är på plats. Även kollat lufttrycket i däcken på min bil för det kändes lite ostabilt. Var lite mycket i dem på förarsidan så nu är det korrigerat och jag tog en tur ner till stora vägen och tillbaka och nu vaggade den som den skall. Kändes som om den gick på tånaglarna innan.

Solen lyser, so far, så det är en fin söndag ute och gott att fått lite gjort. Kommer det någon dm snö på tisdag så är det gott att veta att det är fixat under vad gäller potatislandet. Men blir det toksnö blir det jobb på onsdag och inte tisdag för min del. Ger mig inte ut på vägarna med sommardäck om det toksnöar. Jo mams skall hämtas vid bussen då hon skall iväg till Åland igen. Väldans farande på pansjonisten i huset 🙂

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 23 april, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
