RSS

Vaknade till

02 Maj

i morse av att jag hörde klockradion svagt någonstans utanför öronpropparna. Rullade på rygg och ”pluggade” ur propparna och då sa hon på radion. Tack för idag och nu lämnar vi strax över till era lokala kanaler? WHAT! Sprätte upp ögonen (osmart då de är torra och hornhinnan gärna fastnar) Vred snabbt på huvudet mot klockradion och jodå.. 06:00… jag har den på 04:45.. förb… knak och brak för att få ordning på leder och nacke och det blev en snabb variant. Satans vilken träningsvärk… Turligt nog hade jag tvättat håret igår kväll så det var bara lite blött som behövdes för att få ner håret ett par våningar och se någorlunda skaplig ut. Fan vad jag hatar stressiga uppvaknande. Frukosten packades i farten genom köket och ner med den och matlådan. På med lite maskara och inte fasen såg jag vart fransarna var då det var grumligt som hoppsan. På detta höga halter med björkpollen så det var små grisögon som mötte mig i spegeln. Det gick väldans fort och jag kom iväg i vanlig tid men jag vaknade banne mig inte ordentligt förrän efter lunchpromenaden.

Blev sent igår innan jag släckte då jag lyssnade klart på ljudboken och det var obegränsat med spel på mobilen så jag tappade bort tiden. Släckte vid 23:30 och vaknade både vid 01:00 och 02:00 och då var det så varmt på mitt rum så jag fick gå upp och vädra. Men hopps vad jag sov bra efter det 🙂 Vad som inte passade den vibrerande klockan vitte fasen, får testa igen ikväll men ladda med rejäl volym på klockradion 🙂

Nåja. Rejäla högar väntade på mig på skrivbordet, svårt att se siffrorna på inbetalningarna men det klarnade lite smått efter lunch.

Väl hemma var hårbollen här och oj så glad han blir när han varit ensam typ 5 min och man kommer hem igen. Fixat med gödsel och rens i tre av rabatterna runt paviljongen och har spridit ut ackleja- och vallmofrön. Spörres om det blir något av det. Sprätt ut frön på nersidan av måbärshäcken och lite här och där i rabatterna.

En helt makalöst skön eftermiddag och det ÄR så jäkla skönt att kunna gå ute i värmen och pyssla. Älskar’t! Pollenbomben till trots. Snart anländer flickorna i Vita Huset då det varit travträning för Lilla E.

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 2 maj, 2017 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Vaknade till

  1. livsglimtar

    3 maj, 2017 at 14:53

    Den typen av morgonstart är det värsta jag vet, hjärnan ligger liksom kvar på kudden och dagen blir så konstig. Bevare mig väl för pollenallergi, jag brukar klara mig vid denna tid men får ibland en släng senare under sommaren när gråbo slår till. Kram

     
    • Suttecity

      3 maj, 2017 at 19:03

      Ja hjärnan låg verkligen kvar i kudden… bra beskrivning 🙂

      Jag har ”begåvats” med överkänslighet både vad gäller björk, gråbo och vissa gräs så säsongen blir låååååååååååååååååååååång. Men det tar jag så gärna nu när det spritter i trädgården och livet känns som det återvänder, har känt mig väldigt instängd hela vintern. Kram

       

Kommentera

 
