RSS

Färdigjobbat för veckan

04 Maj

och det blev 8h idag så det blev full dag. Tur det för Smulan kom med bussen 16:30 så hon fick vänta några minuter så hon kunde åka med mig från Storbyn. 3 mil sparades på den åtgärden.

Redigt mosig i skallen för jag har hållit på med verifikat hela dagen men nu är allt för april klart och så får det bli långa dagar istället och så sparar jag en dags pendling. 11 mil ToR gör sitt att slippa.

Nu skall jag inte vara där förrän på tisdag nästa gång, styr lite efter vädret vilka tre dagar i veckan jag jobbar. Rätt ok att kunna välja. Kör så här under maj så får vi se sedan hur jag gör med övriga månader i sommar. 1½ månad har liksom blivit några extra.. Skall passa på att må gott i värmen i morgon och de dagar som bjuder härligt väder. Så får man krypa in när lågtrycket tar över. Det är i alla fall varmt som hoppsan i rummet på nätterna så nu får det bli lite öppet fönster. Har ju pluggade öron så tuppaf*n kan gala bäst han vill. Eller ja, de är två. Skojs värre. Not. Blir det kyligt slår jag på värmefilten som ligger under underlakanet. Häpp! 🙂

Snart dags att lyssna klart på ljudboken. Är igång med andra triologin av Nora Roberts så snart är Värdshuset färdiglyssnat. Blå dahlia, Svart Ros och Röd Lilja är den första triologin och den var helt ok den också, förutom lite klent engelskt uttal i de två sista böckerna så jag hade önskat att hon som läste in första boken hade fått fortsätta. Men man kan inte få allt här i världen.

Allt för nu, ha det bäst!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 4 maj, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
