RSS

Lördag

06 Maj

och idag var det IKEA-besök kl 10 och en timme senare hade vi ett gott alternativ till halva priset av det andra köket. Inget att diskutera.

Granngården hade dräneringsslang men den rullen var ju apstor så jag får åka ner och hämta den med kärran på måndag. Biltema rände jag igenom och fick med mig trädgårdsredskapen jag var ute efter. Bergvik avslutade turen. Träffade på en av kollegorna som var nere till stan med dotra och dennes pojkvän.

Vi har kontrollmätt lite mer i stugan och så hade vi folket i Vita Huset här på mat så vi fick äta i två omgångar då bussen gjorde att N kom senare.

Vattenplasket kom igång och igår härjade jag väldans i trädgården med tujarötterna som bildar ett sanslöst nätverk. Får fortsätta en annan dag när det inte är så in i hoppsan varmt. Söderrabatter = rött skinn.

Men så fina dagarna har varit här fredag/lördag! Kommer väl frysa ihjäl när kylan drar ner. Tôli’t men inget att göra något åt mer än att gilla läget och klä på sig mer kläder.

I morgon vankas Frank Sinatrakväll på Folkets Hus så då tar vi med oss Gerd igen. Detta ser jag fram emot. Bara njuta av musiken.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 6 maj, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
