RSS

Blir smått deprimerad…

09 Maj

vid 19-tiden brakade eländet loss
sno-1
Efter 10 min så var det helt vitt
sno-2
20 min braksnö… blä blä och åter bläääääääääääääääää
sno-3
Nu är solen framme så det blev typ vacker vinterdag. Isch. Frost på detta så slirar det bra i morgon bitti.

I morse vaknade jag 10 minuter före klockan började låta så jag var på plats tidigare än vanligt på jobbet. Blev 8h idag så jag hann med en hel del.

De började dränera idag och nu vet vi vart jordkabeln till uthusen går.. där han grävde, rakt upp från lillstugan under utfarten. När de stod och pratade sprakade det till och det visade sig att det var strömbågar i höljet så Jan fimpade strömmen och isolerade samt bytte de stora propparna i stolpen så fick vi prata väl med jordfelsbrytaren så blev det ljus och full fart inne så vi fick varma plattor och kunde fixa maten tills övriga kom hem från stan.

Elektrikern skulle komma idag men är hemma och är sjuk. Bra timing. Not. Vi får hoppas att han piggar på sig och kan komma för innan han är klar kan inte snickarna fortsätta med sitt. Men grävandet i övrigt och nedläggning av slangen har fungerat som det skall.

Eurovision börjar  ikväll. Får se om jag orkar engagera mig. Vårt bidrag tycker jag är spraktråkigt.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 9 maj, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
